Osco

Wie kent er deze ervaring? Je hebt meer dan genoeg mooie vintage horloges en dan zie je daar zo toevallig in een winkel dat ze toch weer net die ene unieke vintage horloge hebben die je nog niet hebt… uiteraard is het de duurste van de winkel en ze ligt in het kastje waarin ze altijd de mooiste horloges leggen en waarvan ze de sleutel speciaal moeten gaan halen en dan zeg je tegen jezelf ´nee nee gewoon eens kijken´…
En zie: voila mijn nieuwste aanwinst van vandaag een 17 jewels opwind manuele OSCO.
Mooi hè om mijn pols.
Jammer genoeg heb ik er dus echt niet veel info over klein krasje in het glas maar ze werkt perfect!

9 likes

Een echt scherpe foto zou wel helpen, maar gefeliciteerd!

2 likes

Beter?

3 likes

Iets. Maar hoop wel dat je er niet teveel voor hebt betaald, het is geen JLC of zo.

Nee ok geen jlc maar toch wel een heel goed horloge en mooie stijl vind ik. Mijn andere vintage zijn ook wel speciaal external edox GP enz

4 likes


En nog een mooi bling fotootje van mijn OSCO :slight_smile:

Maar weer volkomen onscherp. Besteed daar nou eens wat aandacht aan.

2 likes

Sorry dat lukt echt niet beter ik klik speciaal op macro poetsdoekje erover echt wel mijn best gedaan :grin:

Gewoon iets minder dichtbij, en dan - met de meeste smartphones mogelijk - dit beeldje wat ‘schoonsnijden’ om toch zoveel mogelijk horloge over te houden op je te plaatsen foto :nerd_face:

1 like

En in daglicht de foto maken :slightly_smiling_face:

1 like

ik heb dat ook regelmatig en dat komt doordat ik de smartphone tijdens het afdrukken beweeg;
daar is wel een oplossing voor:
leg de smartphone met de cameralens juist over de rand van bv. een tafel met de lens naar de grond gericht en houd daaronder je horloge en zo kan je dan afdrukken zonder beweging van de camera.

Nou uh…misschien

toch wat beter bekijken hf’ers

  • de foto is wel scherp namelijk. Dus geen tekort aan licht en/of beweging tijdens de ‘klik’ !!!
    De scherpte ligt alleen ietsje verder - haartjes! - dus simpelweg te dichtbij gekomen voor de zgn macro capaciteit van de smartphone of camera :male_detective:
1 like

Ik ben wel benieuwd naar het uurwerk… fotootje?

Zó op advies nog enkele fotootjes in de buitenlucht :slight_smile: maar nu ben ik toch echt benieuwd naar meer info over het horloge zel OSCO anders had ik het toch beter op een fotografie forum gepost denk ik maar toch al bedankt voor de fototips

3 likes

Osco is een Duits horlogemerk en is in het horloge merkenregister vermeld:

2 likes

Een aantal jaren geleden heb ik een Velona horloge van een forumlid gerestaureerd, daar zat een Osco uurwerk in.

2 likes

2 likes

Nog maar een scheutje Osco dan, er zijn er hier vast nog een paar (non)actief op hf :yum:

1 like

Deze.


Vorig jaar, december. Zomaar cadeau gekregen van @Loderoelofs.
Heel blij mee! Dank je wel Lode!

4 likes

Ah top, ziet er goed uit.
Blij dat er iemand plezier aan beleefd.

1 like