OT: Wat vinden jullie van het nieuwe logo?

Keurig.

Arjay

Ga je nog wat doen met de kritiek Henrik of blijft het zo?

Natuurlijk! Ik heb horloge en forum al aan elkaar geschreven (dat was voor de zoekmachines maar in de browsertitel staat het nog wel los dus ach…
Over wat Johan opmerkte het vokgende:

a) “Anno” betekent “in het jaar”. Je bedoelt waarschijnlijk “Sinds”.

Ik twijfel. Je ziet vaak bijvoorbeeld gebouwen die “Anno” en dan een jaartal hebben om aan te geven sinds wanneer het gebouw er staat of uit welk jaar het is. Dat is in dit geval dan toch ook zo?

b) Je hebt 2 pay-offs: “neemt de tijd” en “Hèt Nederlandstalige horlogeforum voor de echte liefhebber van horloges”. Maak een keuze, zou ik zeggen. “Neemt de tijd” vind ik niks.
En “Hèt Nederlandstalige horlogeforum voor de echte liefhebber van horloges”, mmoaah. Het is niet “Nederlandstalige”, maar “Nederlandstalig”. En 't moet korter. En overbodige hussie-flussie vermijden. Dan hou je “Horlogeforum” over, maar dat wisten we al.

Dat is grotendeels een kwestie van smaak. “Neemt de tijd” is een slogan, de toevoeging “Hèt Nederlandstalige horlogeforum voor de echte liefhebber van horloges” is een omschrijving. Dat het een horlogeforum is is inderdaad vrij duidelijk :smiley:
Dat het Nederlandstalig moet zijn ipv Nederlandstalige weet ik niet (anders had ik dat allang aangepast). Ik hoopte eigenlijk ook op een beetje discussie over Johans opmerking, de mening van één persoon inzake spelling hoeft niet correct te zijn. Naar mijn eigen mening inzake nederlandse spelling luister ik zelf niet eens, daar heb ik te weinig vertrouwen in :smiley: Dus als iemand Johans opmerking kan onderbouwen met de gramaticale regel ben ik om?

Ik dacht dat ‘neemt de tijd’ ook juist met een Rotterdamse tongval moest worden uitgesproken :slight_smile:

Fris, af en toe iets anders is prima, hoewel de kleur rood is roder zou kunnen. En ik moest even wennen aan het vergrootglasachtige horloge… Tekst is prima. Kunnen we even mee vooruit hoor.

Anno wordt gebruikt om aan te duiden wanneer een gebouw af is. Voor een website zou ik ook sinds gebruiken.

O ja en ik vind het raar dat als je er op klikt je op horloge.startpagina komt en niet op het horlogeforum…

Hallo Henrik,

Ik heb veel waardering voor de tijd en energie die je in deze site steekt. Ik bezoek 'm vrijwel dagelijks, af en toe reageer ik. Wat mijn opmerking betreft over het nieuwe logo, die houd ik staande. Behalve dan dat ik bij nader inzien ook met “Neemt de tijd” wat moeite heb. Als je bedoelt: het horlogeforum zelf neemt de tijd, kan het. Maar als het gebiedende wijs is (doe dit of dat), dan is het “Neem de tijd”. Horlogeforum schrijf je inderdaad aan elkaar. Mijn voorstel zou worden: “Horlogeforum.nl - Neem de tijd - sinds 2002”.

Groet,

Johan

Ja, maar je bent al op horlogeforum :smiley: Nee, dat is om de connectie met de startpagina aan te geven.

Met “Neemt de tijd” bedoel ik niets, dat is juist “de grap”. Iedereen mag het interpreteren zoals hij of zij wil, toen ik er op kwam kon ik zo 2 of 3 mogelijke manieren van interpretatie verzinnen. Ik was toen nog niet op gebiedende wijs gekomen trouwens. Het is grappig bedoeld.
Je suggestie “anno” in “sinds” te veranderen heb ik overgenomen. Of het nou wel of niet kan, als je claimed dat je “Hèt Nederlandstalige horlogeforum voor de echte liefhebber van horloges” bent moet je niet met een Latijnse term aan komen :smiley: