Onderstaand het horloge van mijn 83 jarige moeder.
De kroon is zoek en heeft een batterij en wat tlc nodig.
De plaatselijke juwelier vraagt 3x de nieuwprijs van het horloge voor reparatie + batterij…
Zou iemand hierbij willen helpen?
Onderstaand het horloge van mijn 83 jarige moeder.
De kroon is zoek en heeft een batterij en wat tlc nodig.
De plaatselijke juwelier vraagt 3x de nieuwprijs van het horloge voor reparatie + batterij…
Zou iemand hierbij willen helpen?
plaatselijke juwelier
Daar zit al een groot deel van het probleem.
Zoek een horlogemaker en snij de middelman ertussenuit.
Wel benieuwd naar wat de prijs was
75 euro + 13 euro voor het batterijtje
En wat werd hiervoor gedaan?
Als het nieuw glas, nieuwe kroon en nieuwe pakking betreft ga je niet heel veel goedkoper uit zijn elders.
Anders werkt de horlogemaker al snel voor minder dan het minimumloon na aftrek kosten en belasting
.
Nieuwe stift met kroon + batterij
Totaal 88 euro
Aa dat kan zeker goedkoper
.
Geen idee wat voor uurwerkje erin zit, maar ik gok een zeer goedkope. Daar krijg je veelal de batterij en een nieuwe stift bij.
Stem op maat knippen en een generiek kroontje erop. Is 15min werk als je ook nog even die kast een 10 minuutjes in de ultrasoon laat badderen.
Als de reparatie €88,00 is waarom koop je dan voor je moeder geen nieuw horloge voor €30,00?
We moeten er een beetje van het beeld af dat het hier allemaal gratis is.
Dat is wel een dingetje.
Ik raad vooral mensen aan een goede relatie met een lokale horlogemaker op te bouwen.
Als je regelmatig je collectie laat onderhouden, kun je best eens met zoiets als dit tussendoor komen voor een vriendelijk prijsje.
Hier is namelijk niets aan te verdienen. Onderbreekt je huidig werk en je bent meer tijd kwijt met de klant dan met het werk zelf. Schiet niet echt op.
Zat gezegd hebbende, een nieuwe stift en batterij is het werk niet. Verwacht wel dat het economischer is om gewoon een nieuwe quartz shitter te kopen maar misschien heeft deze emotionele waarde.
Heb ik ook aan gedacht.
Ze is er aan gehecht en helaas dementerend.
Veranderingen vallen niet goed.
Kan er over meepraten, helaas. Met al het gedoe over mogelijk opsturen e.d. maakt het dan uit dat hier iemand het voor een paar tientjes minder doet het verschil?
13 euro voor een batterijtje? Ik koop die in voor rond de 80 cent. Natuurlijk komen er wel wat kosten bij, al was het maar de stookkosten in mijn kelderberging - maar als er ook gesleuteld moet worden aan een kwarts, reken ik de batterij voor vrijwel inkoopprijs.
Je hebt groot gelijk. Ik handelde denk ik nog in de geest van mijn moeder.
Topper! Uit ervaring weet ik dat je nog voor veel lastigere dilemma’s gaat komen te staan.
Sterkte, het is een afschuwelijke ziekte.
Als je moeder hier aan gehecht is zou ik het gewoon doen. Dan zijn de kosten mogelijk aan de hoge kant maar wie maalt hier om als budget niet aan de orde is?