Op 8 februari heb ik het fiat gegeven aan de restaurateur om het volledig te restaureren maar jongens wat is dat wachten lastig! :o
We zijn benieuwd naar het resultaat
Na lange tijd eindelijk licht aan het einde van de tunnel. Er ontbrak een onderdeel (als ik me niet vergis het staafje om het horloge op te winden) en dat was niet te vinden. Twee weken terug werd ik gecontacteerd met het nieuws dat er een stuk is dat er in past en dat zal aangepast worden naar de maten van het zakhorloge.
Ik hoop dat ik door het plafond spring van het resultaat na zo lang wachten!
Ter info: met het lange wachten wil ik zeker geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van de restaurateur, tot op heden ben ik er steeds zeer tevreden van en ik begrijp ook dat het lange wachten logisch is aangezien je zo een oud onderdeel niet zomaar ergens terugvind.
Citroentijd Schreef:
Na lange tijd eindelijk licht aan het einde van de
tunnel. Er ontbrak een onderdeel (als ik me niet
vergis het staafje om het horloge op te winden) en
dat was niet te vinden. Twee weken terug werd ik
gecontacteerd met het nieuws dat er een stuk is
dat er in past en dat zal aangepast worden naar de
maten van het zakhorloge.
Ik hoop dat ik door het plafond spring van het
resultaat na zo lang wachten!Ter info: met het lange wachten wil ik zeker geen
afbreuk doen aan de kwaliteiten van de
restaurateur, tot op heden ben ik er steeds zeer
tevreden van en ik begrijp ook dat het lange
wachten logisch is aangezien je zo een oud
onderdeel niet zomaar ergens terugvind.
Goed nieuws dus!(tu) Zoals eerder gezegd is, we zijn er benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Houd ons op de hoogte:)
Dubois , een van de oudste uurwerkmakers volgens mij . Gezien de vreselijk dunne bezel zal het materiaal goud zijn , ow ja , ik lees ook 18krt goud . Zonder emotionele waarde zou ik zeggen slopen voro het goud als er veel aan stuk is echter zodra het een emoitionele waarde heeft is die €200 aan goud zeker neit de moeite en zou ik hem altijd laten restaureren.
Geloof het of niet: zonet bericht gehad en het horloge zou draaien!
Benieuwd naar wat het eindresultaat is.
Jürgen Schreef:
Benieuwd naar wat het eindresultaat is.
Ik ook! Bijna 2 jaar na het binnenbrengen is het eindelijk (zo goed als) klaar. Het wordt nu nog getest of het wel degelijk vlotjes loopt.
Atelier Meeus?.. ah… Die ken ik wel… Aardige kerel…
Ik heb net dit topicje even van boven naar beneden gelezen… en… ja… ik ben sowieso wel een liefhebber van oude zakhorloges… zeker als er een verhaal achter zit… zoals 't was van mijn grootvader/Overgrootvader…
we’ll keep our fingers crossed
Ik ken de beste man van Meeus ook wel. Zoek maar eens een oud draadje van me op over vergulden Arie.
Geloof het of niet. Morgen ga ik het eindelijk afhalen.
Kreeg vanmorgen bericht dat ik het mocht komen halen, deze week nog want de beste man sluit de deuren voor 3 maanden wegens medische ingreep.
Spannend !
tromgeroffel
Carpe tempus Schreef:
tromgeroffel
Spannend!!
Laat zien laat zien !
Bij deze wat foto’s. Volgens de beste man zelf zou het horloge 12 uur werken. Ondertussen draait het al 24 uur :).
Glazen stolpje is ook besteld want het gaat de uitstalkast in.

Ziet er strak uit!
Is de minutenwijzer zwart of lijkt dat maar zo?
M035 Schreef:
Ziet er strak uit!
Is de minutenwijzer zwart of lijkt dat maar zo?
Dankjewel!
De kleine wijzer is donkerder, waarom weet ik niet. Deze ontbrak dus geen idee wat er nu in zit.
Mooi hoor!!
Prachtig sieraad, proficiat!
Prachtig … dat lijkt me alle moeite wel waard geweest.