Oud hand windertje: reparatie of kiepen?

Continental Technic-line
Uurwerk:Swiss EB 8810 manual winder

Problemen:
Glas gebarsten.
Uurwerk niet gefixeerd. Bij bedienen van de kroon wiebelt het uurwerk op en neer in de kast. Uurwerk werkt, maar geen idee hoe accuraat.Na een slag of vijf is het overigens met opwinden afgelopen vanwege frictie.
Het is geen duur horloge geweest, maar vind het een geinig design en een paar tientjes aan kosten zou ik acceptabel vinden.

Wat denken jullie; is het een reparatie waard en zoja, wat zou dat ongeveer kosten?
Als er HF reparateurs meekijken, hoor ik graag jullie mening.

1 like

Ik zet 'm toch even hier, want anders mag er strikt genomen niet eens gereageerd worden op je post.

Ik vermoedde meteen al een Ebauches Bettlach, nog voordat ik besefte dat je dat al had opgeschreven. Als je 'm maar 5 slagen op kunt winden, kijk je in elk geval tegen een servicebeurt aan. Er zijn vast wel forumleden die voor een paar tientjes een penanker willen doen, maar ik ken ze niet. :wink: Kun je nog beter zoeken naar een beter functionerende donor.

Glaasje is te vervangen, is wel met spanring en kost ook gewoon wat geld. Los uurwerk - in het ergste geval afgebroken kastschroeven, in het beste geval losgeraakt.