Oud horloge met maanstand en datum

Beste Forummers,
Hebben jullie het soms ook wel eens als je iets leuks ziet op marktplaats zoals ik deze gouden record horloge zag op marktplaats ziehttp://link.marktplaats.nl/310873903
Je doet een bod en de koper stuurt je een mailtje met zie tekst
Beste,
Bij deze ga ik akkoord met uw bod op mijn horloge, graag verneem ik even uw reactie.
Mvg mario
Deze reactie is afkomstig van:
Naam: Derksen
E-mailadres: derksen.5ce7mw1lbiyunt3c@zend.nu
Advertentie: oud horloge met maanstand en datum

Welnu ik ga ermee akkoord en vraag aan hem deze advertentie als gereserveerd
te zetten en zijn gegevens naar mij te sturen zodat we netjes de koop kunnen afhandelen.
echter binnen 5 minuten nadat ik hem mailde kreeg ik zo antwoord van hem.

Beste,

Het horloge is inmiddels gereserveerd / c.q. verkocht aan een eerdere bieder
die mij vóór uw reactie heeft gebeld.

Ik heb direct hem gemaild dat ik dit zeer ongepast vond en dat hij aan zijn woord moest houden echter geen bericht, en per telefoon ook niet meer
bereikbaar.:X
Ik ben benieuwd of er ook andere forumleden dit weleens hebben meegemaakt
op marktplaats want voor mij is zo de lol en betrouwbaarheid van marktplaats
wel vergaan al had ik graag dit horloge willen kopen.
AntonSV :frowning:

:?:?:?

Vaak gezeik daar.

Heel, heel af en toe gaat eens iets goed maar over het algemeen kost het vooral (negatieve) energie.

Opa wijnboer is eens naar Den Haag gereden (vanuit het Zuiden) om een klokje te brengen naar een marktplaats koper. Zit hij relaxed op het terras, krijgt hij een sms dat de koper er van af ziet… :? :? :?

Ik heb laatst met zo’n clown afgesproken op het station in Maastricht voor de koop van 2 Seiko’s… ik ben nu nog aan het wachten…

Je had hem eigenlijk moeten mailen dat je 250,- meer wilde betalen… dan afspreken… en dan vervolgens * vul maar zelf in… * >X;)

(Krabong heeft als voornemen niet meer mee te doen aan forumverharding vandaar dat je zelf het slot moet invullen)

Gr. Roel

Ja, dit soort onfatsoenlijk gedrag komt voor, mn op anonieme sites als marktplaats. Gelukkig zijn er veel meer mensen die wel fatsoenlijk handelen…
het is niet anders…

Vr Gr

RoB

Het komt hier op het forum ook voor hoor (td)

Lees de ervaringen met verkopers er maar eens op na.

Ik had 4 horloge`s op Marktplaats staan binnen 1 1/2 week zijn er 3 van verkocht.
Netjes betaald door de kopers en van alle drie een positieve reactie gehad over de ontvangen horloges.

Het is op Marktplaats niet alleen maar kommer en kwel.En wat betreft hier op het forum is niet alles okee…

een advertentie op marktplaats is vaak anoniem en daardoor is het voor veel mensen heel gemakkelijk en schijnbaar aantrekkelijk zich onfatsoenlijk te gedragen. Ook mijn koopervaringen zijn over het algemeen negatief te noemen. Wanneer de koop niet is wat je er van verwacht is er verhaal halen nauwelijks mogelijk. Meestal verschuilen deze "handelaren"zich achter hun ondeskundigheid op dit gebied. Is de prijs te aantrekkelijk moet je heel voorzichtig zijn en je niet direct laten verleiden door je eigen hebberigheid. Veel van deze koopjes liggen nu in de onderdelen bak:?

er staat nu weer zo’n geweldige Patek Philippe op marktplaats te koop en er wordt nog op geboden ook, € 400,- is voor een echte Patek natuurlijk een lachertje maar voor als je dat voor dit horloge aftikt krijg je vanzelf buikpijn:X

2006 Schreef:

Het komt hier op het forum ook voor hoor (td)

Lees de ervaringen met verkopers er maar eens op
na.

Waar ik hier wel eens tegen aan loop is dat ik veel vragen krijg terwijl ik zware twijfels heb (gewoon gevoel of intuitie) of iemand echt serieuze intentie heeft om te kopen. Vervolgens een gedraai over de beste / scherpste prijs en dan vaak nog een tegenbod en dan hoeft het opeens niet meer…

Ik ben opgevoed (in de handel) met het gegeven dat een bod uitbrengen ook verplichtingen met zich meebrengt en dat afspraak, afspraak is.

Gr. Roel

Mijn ervaringen op MP zijn over het algemeen positief maar je hebt er inderdaad ook wel eens draaikonten en bandentrappers tussen.

Mijn instelling is, ga met anderen om zoals je zou willen dat anderen dat ook met jou doen. En die losers, tja die nemen we dan maar voor lief.

Lullig is dat! Maar verkopen op MP is dan ook geen pretje hoor. Je krijgt vaak genoeg een bod, gaat daar mee akkoord en hoort dan niets meer. Of je hoort wel wat maar de betaling komt niet en dan hoor je niets meer. Daarom snap ik wel dat sommige mensen voor snelheid kiezen. Maar netjes is het op geen manier.

Krabong Schreef:

2006 Schreef:


Het komt hier op het forum ook voor hoor (td)

Lees de ervaringen met verkopers er maar eens
op
na.

Waar ik hier wel eens tegen aan loop is dat ik
veel vragen krijg terwijl ik zware twijfels heb
(gewoon gevoel of intuitie) of iemand echt
serieuze intentie heeft om te kopen. Vervolgens
een gedraai over de beste / scherpste prijs en dan
vaak nog een tegenbod en dan hoeft het opeens niet
meer…

Dat verhaal klopt als een bus.
Je krijgt soms ook vragen die al in de beschrijving staan.

Of ander geleuter over horloges die je hier te koop zet.

:S:S:Sdie nep Patek schiet nu zelfs door naar € 1200,-waar zal dat eindigen???
ik vraag me eigenlijk af of je nog het recht hebt om zo’n koop ongedaan te maken of mag een particuliere verkoper zo ongestraft maar alles aanbieden?

Beste Mensen
Allen hartelijk bedankt voor jullie verhaal,ik moest even mijn verhaal kwijt en ik wil zoals krabong zegt het forum ook niet te veel willen vervuilen.
Ikzelf koop ook vroeger vaak op marktplaats nu bijna niet meer maar als ik iets koop op ebay of van iemand anders en soms valt het buiten je verwachting dan koop ik het toch omdat je je bod heb gedaan of je woord heb gegeven en
soms moet je een miskoop maar accepteren.
Ik hoop wel dat dit soort mensen hier niet op het forum hun horloge aanbieden
want vaak is het ook een kwestie van vertrouwen en laten we hier dit hoog in de vaandel houden.
Graag wil ik ieder die op de 24 op de rikketik komen veel geluk toewensen in het vinden van wat ze zoeken en hopelijk om 12 uur hun aanwinsten kunnen
tonen onder het genot van een lekker warm kopie koffie
Anton SV :)-D

Je kan dit toch bij Marktplaats aangeven?

waar ik me aan erger is de onbeschoftheid van sommige reacties als je wat probeert te verkopen.
geen aanhef, geen text, geen groet, alleen een bedrag.
Meestal reageer ik dan maar niet, maar soms wil je toch graag van je spullen af.

Veel hangt bij mij af van het eerste contact. als dat goed is, gaat de rest ook wel goed.

Ik heb marktplaats op de hoogte gebacht van deze adverterder en hun antwoord was:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij vinden het bijzonder vervelend dat de verkoper de afspraken met u niet is nagekomen en uw vertrouwen daarmee is geschaad. Aangezien Marktplaats.nl niet betrokken is geweest bij de totstandkoming van de transactie en de daarmee samenhangende onderling gemaakte afspraken - Marktplaats.nl is immers slechts het platform dat kopers en verkopers bij elkaar brengt - adviseren wij u om voor uw specifieke geval juridisch advies in te winnen om te bekijken hoe u het beste met deze vervelende situatie kunt omgaan.

Voor gratis juridisch advies kunt u terecht bij het Juridisch Loket. Er zijn diverse mogelijkheden om het antwoord op uw juridische vraag via het Juridisch Loket te ontvangen:
• U oriënteert zelf op www.juridischloket.nl of het antwoord op uw vraag in de geboden informatie wordt beantwoord.
• U stelt uw juridische vraag via het online reactieformulier: http://www.juridischloket.nl/contact/Pages/default.aspx?_st_osc=mail
• U start een chat met het Juridisch Loket. Openingstijden zijn op maandag van 14 tot 17 uur en op donderdag van 9 tot 12.30 uur: https://chat.juridischloket.nl/chat/
• U belt met het informatienummer 0900-8020 (10cpm). Openingstijden van 9.00 uur tot 20.00 uur.
• U gaat langs bij een loket loket in de buurt .

Als de verkoper aan geeft dat tie akkoord gaat, dan moet hij het aan jouw verkopen. Jammer dat je niet weet aan wie hij het heeft verkocht.
Dan had je die persoon kunnen aanschrijven met de mededeling dat de verkoop
met jouw is gesloten…
Wat was de prijs?
Dan zou je in principe kunnen proberen om een schadeloos stelling, ja en dat
hij dan met het verhaal komt “maar ik kreeg eerder een reactie voor u”.
Daar heb jij niets mee van doen, hij heeft jou iets toegezegd en dat is; ik ga akkoord met uw bod.
Succes

Ik heb ook wel eens wat spulletjes (niet alleen horloges) verkocht via MP. En het valt me inderdaad op dat je soms onzinbiedingen krijgt. Of je gaat akkoord met een bod en dan hoor je vervolgens niets meer van de bieder.
Overigens heb ik daar hier in het verkoopgedeelte van dit forum ook wel eens last van gehad. Mensen met de dufste vragen over zaken die ook duidelijk in de advertentie staan en biedingen waar je broek van afzakt.

Ook ik heb een aantal transactie’s op m.p. gehad. Stuk voor stuk netjes
en correct afgehandeld. (tu)

Grtz,
Lone Ryder

Paul G. Schreef:

Ik heb ook wel eens wat spulletjes (niet alleen
horloges) verkocht via MP. En het valt me
inderdaad op dat je soms onzinbiedingen krijgt. Of
je gaat akkoord met een bod en dan hoor je
vervolgens niets meer van de bieder.
Overigens heb ik daar hier in het verkoopgedeelte
van dit forum ook wel eens last van gehad. Mensen
met de dufste vragen over zaken die ook duidelijk
in de advertentie staan en biedingen waar je broek
van afzakt.

Heel herkenbaar.
Het kan zijn dat de verkoper de eerste bieder een mailtje stuurt, door het uitblijven van een antwoord besluit de tweede bieder te mailen en vervolgens toch een antwoord krijgt van de eerste bieder.
Soms vind je leuke koopjes op MP en soms loop je iets mis. Dat hoort erbij vind ik.

Beste Paul
Nadat hij akkoord ging met mijn bod had ik hem binnen 30 minuten zijn mail beantwoordt.(dit is volgens mij snel genoeg gezien ik niet de gehele dag achter mijn pc zit).
In die tijd heeft iemand per telefoon waarschijndelijk een hoger bedrag te willen
betalen dan mijn bod en is dat voor hem voldoemde om niet meer aan zijn akkoord en woord te houden.
Met andere woorden met geld koop je iemand zijn woord en belofte af.
Groet
Antonsv