Oud IWC zakhorloge van mijn overgrootvader

Beste Forumleden,
Afgelopen week vond ik een oud zakhorloge van het merk IWC (international watch co of iets dergelijks) in mijn opa’s kast. Ik wilde graag weten uit welk jaar dit horloge stamt en wat het waard is. Ik weet dat de horloge is gemaakt van 14 karaats goud, want dat staat aan de binnenkant.
Het serienummer dat aan de binnenkant van de behuizing (klepje) staat is: 271832
Het serienummer op het uurwerk (het machinale gedeelte) is: 255556

Zou iemand me meer informatie over dit mooie zakhorloge kunnen geven?

Alvast Bedankt!

Groeten Niek

Zo op de foto afgaan is lastig zonder het uurwerk te zien. Wat ik denk is een kaliber 57, gemaakt rond 1900

Beste chronospace,
Bedankt voor uw snelle reactie!
Ik heb een foto van het binnenwerk toegevoegd aan mijn post.

Hoeveel denkt u dat een dergelijk horloge ongeveer waard is?

Horloges van overgrootvaders zijn onbetaalbaar.
En onvervangbaar.

Helemaal mee eens, maar we zaten met zn allen aan het kerstdiner en we vroegen ons af wat de waarde ervan was. We zijn absoluut niet van plan om hem te verkopen.

Ik vind het lastig om er een prijskaartje aan te hangen, zakhorloges zijn niet iets waar ik me echt mee bezig hou. Kijk eens op Ebay, dan krijg je een indruk wat er voor dit soort horloges gevraagd wordt.
Voor mij zou een horloge van mijn overgrootvader onbetaalbaar zijn in ieder geval :grinning:

Puur financieel ergens tussen de 500 en 750 zou ik zeggen. Vaak gaan ze voor de waarde van het goud maar IWC zal toch iets meer gaan dan enkel d goudwaarde…

IWC is wel echt een naam met meerwaarde bij zakhorloges hoor. :slight_smile: Apart dat iedereen altijd de waarde wil weten, maar niet wil verkopen. :wink:
Hoe het ook zij, met wat zoekwerk vind je al snel waarvoor soortgelijke worden aangeboden of voor welk bedrag ze zijn verkocht (Ebay, Catawiki etc). Ook handig om te kijken of de ketting goud is, of verguld/double. Dat maakt ook al een paar honderd euro verschil.

Om een indicatie van de leeftijd te krijgen is de Date your IWC-app

http://www.moeb.ch/dyIWC/