Oud klokje

Dag beste forumleden,

laatst vond ik een oud klokje in een vergeten hoekje. Het klokje werkt nog maar verliest een grote 5min per uur. De wekker zelf lijkt ook niet meer te werken, je voelt een klikje maar in de hamer zit geen beweging. Gooi ik dit ding even open, of is dit een item voor de vuilbak?

Suggesties zijn welkom.
Alvast bedankt, Simon.

Fiksen, en dan aan ‘peter’ geven?

Altijd proberen te maken natuurlijk, weggooien kan altijd nog! Antiek van de toekomst; kijk maar naar het speelgoed van Dreski! :smiley:

Ik vind het ding er wel tof uitzien!

Ik haat het lawaai dat die dingen maken. zowel het getik als het gerinkel, vooral 's morgens dan.

1 like

Is het niet zo dat je het klokje iets kan stellen met het sikkelvormige schuifje aan de achterzijde, rechts naast de ster. Met wat freubelen loopt ie misschien wat beter en kan je toch op tijd naar je werk.

Goede avond, zou het zeker niet weggooien . Je kan inderdaad zeker proberen het kleine lipje in het schuifje volledig naar de " + " kant te zetten, want op de foto staat het volledig in de " min " . succes.

Het zal eerder op tijd opstaan zijn om te blokken!

Na wat prutsen kreeg ik de blikken achterkant toch open zonder het al te veel te beschadigen. Het wekkertje kreeg ik weer aan de praat door wat stukjes terug op zn plaats te steken. Het uur zelf blijft na het verschuiven van het lipje van "-"naar ‘+’ toch zo’n minuut of 2 per uur foutlopen…

1 like

mn grootouders hebben er zo één.
Maakt een hels kabaal. :smiley: