Ik heb een tijdje terug deze Lancia horloge gekregen van mijn grootmoeder, ze vertelde dat deze van haar moeder of grootmoeder is geweest… Maar ik zou er eigenlijk wat meer over willen weten. Iemand die mij wat meer info kan geven ?
Beste Evelien,
Welkom hier. Graag detailfoto’s maken dan kan eea bekekeken worden.
Voor dameshorloges is in ieder geval minder animo dan herenhorloges.
Met Lancia raak je wel een andere gevoelige snaar… :-).
Zij zijn beroemd (maar ook onbekend) wegens vele uitvindingen en eerste toepassingen. Onafhankelijke wielophanging, zelfdragende carrosserie, hydraulische schokdempers, achteras met bladveren, elastische motorophanging, hydraulische remmen … ik denk dat dat WEL dingen zijn die hier sowieso NIET van toepassing zullen zijn…
Dit zijn toch veel te kleine foto’s… Kun je het dekseltje er heelhuids afkrijgen denk je? Goede close-up van het uurwerk, en we komen wat verder. Is in elk geval geen massief goud, dan is vrijwel altijd ook de achterdeksel goud(kleurig). Lancia is geen horlogemerk, ik heb meer horloges met Lancia er op gezien maar dat maakt het nog geen bestaand merk. We noemen dit soort constructies ook wel “plakmerk”, waarbij van verschillende leveranciers een horloge-lijn werd/wordt samengesteld.
In elk geval krab je een wondje open bij mij, deze Lancia is een half jaar geleden vertrokken…
Zal morgen eens proberen er wat duidelijkere foto’/ posten. Alvast bedankt voor de reacties !
Het enige dat ik weet is dat het ‘gold plated’ is. Er staat ook op ‘17 jewels’ en ‘20M’
@Evelien To the point: in feite zijn er twee Lancia horlogelijnen.
Uiteraard de horlogelijn van de autofabrikant (elk betere autobouwer heeft accessoires met het logo er op, zoals paraplu’s, flessen wijn en/of horloges, etc).
In de 70-er jaren was er ook een “gewoon” klein horlogemerk Lancia, met mooie chronografen, handopwinders en automaten.
Jouw dameshorloge heeft, zoals hiervoor door anderen al aangegeven, geen materiële waarde.
Zo’n familiestuk kan je poetsen en met plezier dragen als herinnering