Oud Pontiac Quartz horloge tot leven wekken

Goede avond mede forumleden,

Enkel dagen geleden was mijn moeder wat aan het rommelen in haar kast en kwamen we een zelden gedragen horloge tegen van mijn intussen 23 jaar geleden overleden vader. Omwille van zijn job droeg hij zelden een horloge en aangezien dit een van het weinige tastbare is dat we hebben, wil ik graag dit horloge werkend krijgen.

Ik ken (of herken) het type niet maar kan al wel zeggen dat het werkend weggelegd is met verwijderde batterij.

Ik heb geen idee welke batterij er in moet dus iemand wie mij ermee kan helpen en weet welk type horloge het is dan hoor ik graag het antwoord.

Zelf heb ik al (vermoedelijk) met een juist type batterij 370/371MD 1,55V van Energizer geprobeerd maar het horloge begint niet te werken.

Is er iemand hier wie mij kan helpen dit horloge terug werkend te krijgen of ideeën heeft waar ik mee terecht kan en vooral iemand die meedenkend is. Ik wil er gerust een eindje voor rijden maar Belgisch Limburg zou handig zijn. Ik weet dat het niet echt de kost waard is maar wil het toch proberen, het gaat dan ook vooral om het sentimentele…

4 likes

En uiteraard hoeft dat niet gratis

Volgens mij staat hierboven een getal of code, dit zou het nummer van het kaliber kunnen zijn. Dit zou kunnen helpen bij het vinden van het juiste type batterij.

1 like

Batterij er juist ingestoken? Even op de quartz tester biedt sowieso uitkomst.

1 like

Prima uurwerk om aan te werken. Iedere horlogemaker zou hem moeten kunnen demonteren, reinigen en terugplaatsen. Zo te zien zijn er geen jewels aanwezig. Quartz behoeft andere, of minder olie dan een mechanisch uurwerk, dat heeft niet iedereen voor het grijpen liggen. De coil oogt goed.

Mocht het niet lukken; Een vervangingsuurwerk is online in Duitsland goed te vinden. Dan heb je meteen iets dat weer lang meegaat, zelfs met meerdere jewels.

2 likes