Oud zakhorloge

Wie kan mij verder helpen met de herkomst een oud zakhorloge. Ik heb het zakhorloge van mijn grootvader gekregen die het als 18 jarige tweedehands gekocht heeft.( omstreeks 1888). Op het horloge staat “Vylindat 4 Piubio” en een serie nummer 175684. uurwerk en wijzers zijn met een sleuteltje te bedienen.
Heeft iemand een idee???

tsja, zonder fotootjes valt er niet veel te vertellen over een oud zakhorloge, zelfs met fotootjes zal er wel niet heel veel meer over te zeggen zijn dan dat het waarschijnlijk op basis van een Zwitsers ebauche gemaakt is en dat de emotionele waarde de geldelijke waarde verre zal overtreffen; tenzij er ook nog Vacheron Constantin of Patek Philippe op staat natuurlijk…

In dit geval gok ik erop dat de (al dan niet goed overgenomen) tekst op het dekseltje iets betekent van “cylindre - 4 rubis”; dus een uurwerkje met cilindergang en 4 lagersteentjes.

Groet,
Paul

Nee, geen flauw idee.:smiley:
Op de meeste oude zakhorloges staat meestal niets.
Soms staat de naam van het bedrijf, wat het horloge verkocht heeft op de wijzerplaat.
Ook staat er af en toe wat op het binnendeksel gegraveerd, meestal Ancre of cilindre, en het aantal rubies.
De kast is meestal van zilver, er staat meestal wel ergens een zilvermerk in.
Wat er op het horloge staat lijkt wel Spaans of Portugees.:S
Hier een uurwerkje met sleutelopwinding, die je heel vaak tegenkomt in zakhorloges.

Groeten, chris