oud zakhorloge

Hallo,

mijn vriendin heeft ooit een oud zakhorloge van haar oma gekregen.
Kan iemand misschien iets vertellen over het horloge?

Onderstaand wat foto’s:

Uploaded with ImageShack.us
http://imageshack.us

Dit is duidelijk een oude kast waar een modern uurwerkje
in is geplaatst met imho alleen kastzilver/emotionele waarde.

mvg

Dat kan idd kloppen me vriendin vertelde me al dat haar oma er zo’n 20 jaar geleden mee naar de juwelier is geweest ‘‘om er iets mee te laten doen’’ , dus dat zal dan wel om dat uurwerkje zijn.
Okey bedankt voor je reactie!

Dit is verreweg de slechtste reparatie welke ik in tijden(in alle jaren dat ik in de horloges zit) heb gezien. Echt beroerd gedaan door iemand die er duidelijk gene verstand van heeft. originele uurwerk is gewoon gesloopt en er is een andere uurwerkje op het basisplateau gezet.

Waarde van zo’ zakhorloge is ongeveer 20-30 euro als het loopt en het uurwerk originele is. Zelf vraag ik er meestal zo’n 30-40 euro voor als het uurwerk een totaalrevisie heeft gehad en het gewoon loopt en bruikbaar is.
Dit klok is een paar euro waard(voor sloopzilver of kast om nieuw uurwerk in te zetten), tenzij iemand het graag wil hebben en er meer voor wil geven.

Bedankt voor jullie antwoord Frans en Koen.

Ik had geen idee wat het voor klokje was en dacht eigenlijk dat mijn oma het destijds had laten schoonmaken en opknappen.
Het was een kadootje voor mijn verjaardag en ik heb geen idee wat zij toen heeft betaald hiervoor, alleen dat het niet goedkoop was.
Eigenlijk is zij dus flink genomen door de juwelier.

Ik ben in elk geval een stuk wijzer,

Sylvia
(de vriendin van Dennis)