Oude aanwinst Rikketik

vorig jaar een leuk kastje op de kop getikt voor weinig, niet alle laatjes konden open omdat het kastje erg vochtig was.
een tijdje in huis laten staan om te drogen, alle laatjes konden daarna zonder moeite geopend worden. we hadden al wel gehoord dat er iets in een van de laatjes zat, we konden er alleen niet bij omdat hij toen niet open kon. toen dat na droging wel kon kwam er een plastic opberglaatje uit met daarin een heleboel wijzerplaten van, voor mij onbekende merken, op een paar na, waarvan deze

voor mij de bekendste was. ik heb er totaal geen verstand van waarschijnlijk is hij nep, maar je weet maar nooit, hier is vast wel iemand die dat kan bevestigen. al met al toch wel een leuke verrassing al zou ik niet weten wat ik met 34 losse wijzerplaten aan moet.
groet Fred

5 likes

Haha wat een vondst. Dat is zeker een echte wijzerplaat (gezien vorm van kroon en naamgeving precision), vermoedelijk jaren 60’.

Mysterieuze vondst zeg. Weet je iets meer over het kastje? De vorige eigenaar bijvoorbeeld?

Leuke vondst. Ik denk dat er wel gegadigden zullen zijn om sommige van die wijzerplaten van je over te nemen :wink:

:smile: geen idee, behalve dat het een oude man was met sandalen

2 likes

Haha, dat maakt het verhaal alleen nog maar mythischer :blush:

ben ook wel benieuwd naar de rest van de wijzerplaten. goede onverwachte vonst in ieder geval :slight_smile:

Mijn beste,

Wat een ontdekking!!
Leuk hoor!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Sandalen!!
Allemaal fakes joh.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Leuke vondst!

Zal kijken of ik morgen wat tijd kan vrij maken, worden wel veel foto’s

Ik houd me aanbevolen voor wijzerplaten over te kopen. U mag me gerust een berichtje sturen .

Mvg

Catweasel weer!

Gaaf daar kunnen mogelijk een aantal mooie vintages weer en tweede leven mee krijgen.

1 like

Heb namelijk de perfecte 6694 met waterschade aan de plaat om hem terug mooi te maken :wink:

Mooie vondst hoor, daar zullen echt wel horlogeverzamelaars interesse in hebben

Wil hem graag aan je verkopen, maar heb geen idee of hij echt of fake is.
dit zijn foto’s van de plaat, misschien kan jij het beoordelen.
met vriendelijke groet,
Fred

sorry, dit zijn de foto’s

Echt denk ik (Singer maakte de Rolex platen). Maar wel niet in perfecte staat.
Zeer zeker geinteresseerd.

T Swiss T afgesgeden vanonder door slechte montage denk ik. En minute track wat gefade aan de linkerzijde.
PM me even met wat voor andere platen er nog tussen zitten aub.

Ze staan nu op het vintage gedeelte