Oude Beijing

Ik ben de laatste tijd in een (beetje té) rap tempo mijn collectie vintage Chinezen aan het uitbereiden. (Nog drie onderweg :))
Ik weet dat er niet veel mede-adepten op dit gebied hier zitten, maar ik ga jullie er toch weer mee lastig vallen :wink:

Het is een oude Beijing, met een iets gedomede, oorspronkelijk zilverkleurige wijzerplaat. Deze is al tamelijk verkleurd, maar dat geeft het IMHO juist zijn charme (en bepaalde ook de prijs :)) Gisteren bij binnenkomst opgewonden en ongeveer gelijkgezet, en hij loopt nu nog steeds op tijd (in elk geval binnen mijn interesse gebied langs de kast, en de met chinees symbool gesigneerde kroon:

Het achterdeksel laat zowel het logo als de naam Beijing (denkik :)) zien:

Het uurwerk is een 17 jewel SB5:

Door zijn relatief lange lugs (42mm) valt de wat geringere breedte van 35mm zonder kroon niet zo op, en is hij prima draagbaar (en dat doe ik nu dan dus ook :)):

Wat kan ik toch enorm genieten van dit soort koopjes!

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Wat kan ik toch enorm genieten van dit soort
koopjes!

Dat zijn vaak de leuksten. Veel plezier met deze laatste aanwinst en ik ben benieuwd wat er nog aan zit te komen. Val ons er dus maar rustig mee lastig:D

Mijn beste,

Martin, niet alleen jij geniet enorm van dit soort koopjes,
doch ook menig horlogeforum-passionist, geniet van deze bekoorlijke aankoop.

Ik wens je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit fraaie horloge met een veelvoud aan Chinese karakters!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Prachtige aanwinst, doet mij een klein beetje denken aan mijn Conny eind jaren 50.
Ik wens je er veel plezier mee/van!

mvg, Frans

Gefeliciteerd Martin(tu) En hoezo lastig vallen? Rusland of China, 't is toch dezelfde kant op nietwaar?

Altijd weer mooi om te zien wat jij weet te scoren Martin. Ik zou aan het horloge verder niets doen denk ik. Die Chinezen zijn wel een leuk verzamelgebied.

Jürgen Schreef:

Altijd weer mooi om te zien wat jij weet te scoren
Martin. Ik zou aan het horloge verder niets doen
denk ik. Die Chinezen zijn wel een leuk
verzamelgebied.

Dank je. Ik ga uitwendig niets aan het horloge doen. Inwendig moet hij alleen wat schoongemaakt worden. Met name de uurwerk houder ring wil nog wel eens ietwat aangetast worden, en de rubber ring moet vervangen worden.

Chinese vintage is net over het kantelpunt om ‘ontdekt’ te worden. Er komen meer en meer verzamelaars. Met name SeaGull prijzen vliegen de lucht in. Wat ik vorig jaar voor een tientje kon kopen, gaat nu al voor 50 euro weg :frowning: Er zijn inmiddels al een aantal grails die rolex-achtige prijsontwikkelingen laten zien zoals de shanghai military diver (20Atm!), inmiddels bijna onvindbaar of onbetaalbaar:

Vorig jaar kon ik er nog 1 voor €100 krijgen, vond ik toen te duur :frowning:

Groeten,

Martin

Beijing, China watches,
SUPER!!!

Ik zie daar een paar hele fraaie tussen zitten Tijl. (tu) Die Shanghai 581’s beginnen aardig prijzig te worden.

Groeten,

Martin

Ja, de Chinezen zelf kunnen nu opeens ook hun eigen horloge historie waarderen. Bovendien zijn er Chinezen genoeg met een hoeveelheid geld waarvan iedereen hier alleen maar kan dromen.

Uurwerk schoonmaken is natuurlijk okay, maar de wijzerplaat zou ik niets aan doen.

Cool Martin (tu)

Blijf ons vooral “lastig vallen” met zulke posts!!! Prachtig om je passie voor de “Chinezen” iedere keer weer te lezen

(tu)

gr. Roel