Oude Breguet: is het wat?

Goedenavond! Ik heb een oud horloge/uurwerk gekregen van mijn moeder. Komt uit een rommeldoos van mijn vader. Het is van het mooie merk Breguet. Hij is oud en niet compleet.
Kan iemand mij iets over dit horloge/uurwerk vertellen?
groet! Ella

Van de officiële Breguet website komt het volgende statement

Important information

A large number of “fake Breguets” were made in the late 18th century and throughout the 19th century. There were considerably more of them than real Breguet pieces.

Any pocket watch with an individual number higher than 5500 can be considered fake. Any 19th-century pocket watch bearing the signature “Breguet à Paris” is fake. Furthermore, any watch bearing the words “Spiral Breguet” was not produced by Breguet. Between the 1880s and 1910, many manufacturers added this inscription in large letters to their products to add to their credibility. However Breguet never used this type of inscription.

Trek je conclusie

5 likes

En ook dit verhaal is leuk! ik heb dus een echte oude nep Breguet!
Dank voor uw reactie!

5 likes

Het is wel een echt oud zakhorloge

Voor een neppert ziet het er toch best indrukwekkend uit, er is zeker geen goedkoop uurwerk erin gegaan. Voor de rest heb ik er geen verstand van maar er zullen vast meer reacties komen.

Ook dat in best nog wel eens wat waard zijn. Niet zoveel als een originele, maar zou Breguet er zo Ă©Ă©n in hun museum hebben liggen? Misschien vinden ze dat nog een leuk idee ook. Al is het voor het verhaal dat ze vroeger net zo replicawaardig waren als Rolex en Omega nu.

ja toch? leuk!

Dat vond ik dus ook. Blijf het heel bijzonder vinden.

ja!
Mijn man zei al… gaan wij een keer naar het Breguet museum in Parijs.
Hoewel… misschien worden ze daar gek van al die mensen met nepperds…

Jammer niet. Die snek en spillegang zakhorloge zijn volgens hun geen echte. En als men een paar echte hebt gezien lijkt het ook zo :wink:
image
image

tja :smiley:

Dus vroegâh verkochten ze dit ook al op het strand in Turkije?

1 like

Dank voor de hulp en reacties. Ik heb nu al lol aan het ding :slight_smile:
Als ik er iets mee doe, dan zal ik dat jullie terugkoppelen.
Groet!

1 like

Replica’s bestaan al zo lang als dat er dure producten bestaan, “Griekse” wijn die niet uit Griekenland kwam of viking zwaarden met een spelfout en van inferieur staal:


(Hele gave documentaire trouwens)
1 like

Gezien. :slightly_smiling_face: Interessant! dank

1 like