Oude Breitling

wie kan mij vertellen waar ik op het internet meer info kan vinden over mijn oude breitling? ik heb 'm sinds 1995 in bezit maar mijn vader had 'm toen al wat langer. Achterop staat in 't midden J-class en rondom 't deksel staat o.a 't nummer 80290 en dat het een quartzuurwerk is, maar dat wist ik al,'t batterijtje is leeg :sunglasses:
ik heb er evt foto’s van maar weet niet of die te uploaden zijn op dit forum.

Brief Chronology:

1988: J-Class ref. 80250 introduced (non-chrono). This was a large watch; automatic B10 movement, steel with an 18K bezel.

1989 ca: J-Class Chrono ref. 80290 introduced with quartz B53 movement based on the ETA 251.262 caliber.

J-Class Chrono - a handsome watch!

1990: Smaller ‘J-Class Lady’ ref. 80260 introduced with quartz B52 (non-chrono) movement.

1990/91: All Breitling model references updated to new system. J-Class Chrono becomes ref. A53067 (for all-steel version). Available in steel, steel with 18K bezel or all-18K.

1993/94: J-Class and J-Class Chrono discontinued. A new version of the Chrono Shark, the ‘Chrono Shark Yachting’ took over as Breitling’s quartz sailing chronograph. (The mechanical Chronomat Yachting was also still available). The J-Class name for the family of watches was dropped and the sole surviving member, the J-Class Lady, was renamed Lady-J and rather uncomfortably moved to the Nightflight family. However the Lady-J’s “nautical looks” were still referred to in the 1994 catalogue although the Nightflight range was ostensibly an aviation line.

2000 ca: The Lady-J was discontinued.

Using the Chrono Functions:

The B53 movement has two center (sweep) chronograph hands which register chrono seconds and chrono minutes. The chrono minutes hand effectively frees up the third (top right) sub-dial which is used for 1/10th second readings. The (0) to 100 outer scale gives decimal minutes ie 1/100th’s of a minute which can sometimes be useful if you wish to do further computations with your timing results.

Ik vermoed dat het om deze gaat ?

http://www.breitlingsource.com/watch_details/Windrider_122.html

En welke info zoek je ? Al eens geprobeerd via Breitling zelf: info@breitling.com

en ook dit draadje zou nuttig kunnen zijn:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1307

MVG,

Morse.

Foto’s kan je op deze manier laten zien:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

We zijn op dit forum gek op foto’s:)

Groeten, Tom Vreeken.

Oke bedankt, heb 't een en ander op photobucket gezet…
effe kijken of het werkt…

dat is één,

dat is twee… en dan nu de derde:

kan iemand daar wat mee?
alvast bedankt.

Iemand heeft me járen geleden eens verteld dat er waarschijnlijk een lederen band op hoort.

Nooit gezien…

Ook hele rare “B” aan het uiteinde van de secondenwijzer…
Ik zou de foto eens op het Breitlingforum van Watchuseek plaatsen.
Daar zitten echte kenners.

Aan je reactie te ‘voelen’… denk jij dat het een nepperd is?
Ik zou het echt niet weten, maar ik hou d’r ernstig rekening mee :sunglasses:

Ik heb deze ook nog nooit gezien. Mijn eerste reaktie was ook een nepperd. Heb je de kast al eens open gemaakt?

Nee ik heb m nooit opengemaakt.

ik heb 'm nu wel met wat foto’s op watchuseek gezet. mischien hoor ik snel wat.

Dat open maken is 't 'm nu juist. er moet een nieuw batterijtje in maar ik wil niet naar een dealer. als tie nep is dan zien ze dat gelijk.
ben ik m dan kwijt?
't is voor mij nl een waardevol ding.
ik weet ook wel dat als tie nep is je 'm voor 20 euro kan kopen op het strand in spanje of turkije -al heb ik om eerlijk te zijn nog nooit zo’n lelijke tegengekomen :wink:
maar het is een soort erfstuk dus vandaar.
kwillet g’woon weten.

In dat geval zou ik even een kastopener kopen is ie er zo afgedraaid. En een kastopener heb je als horlogefreak gewoon altijd nodig. Bovendien is het de enige manier om er een batterijtje in te krijgen. :wink:

Ik ben niet zo’n Breitling kenner, maar ik vrees dat dit een nepper is.

Een aantal dingen kloppen gewoonweg niet:

  • bronzen kast
  • secondenwijzer is zeker nep
  • de wijzerplaat
  • logo en incripties op achterzijde kloppen niet.

Ik zou er gewoon een nieuw batterijtje laten inzetten en het als erfstuk beschouwen (en dragen).

MVG,

Morse.

Daar kunnen we kort over zijn. Dit is een horloge gemaakt ‘ergens’ en er voor het gemak is er maar Breitling opgezet.

Nou das wel duidelijk allemaal jongens(en meiden)
allemaal bedankt voor de snelle reacties
hier nog even een fotootje van de binnenkant.
daar kan ik jullie dan weer mee van dienst zijn,als vergelijkingsmateriaal zeg maar. zo van dit is nu de binnenkant van een fake breitling. :sunglasses:

Als je hiermee naar een juwelier gaat, nemen ze hem echt niet in beslag hoor !!
Ik vindt het getuigen van ware liefde voor het horloge zoals je je uitdrukt.
Als het een erfstuk is, dan is niets te duur.

veel plezier ervan !!

Bas