Ik heb een oude Casio die, ondanks pogingen van de plaatselijke juwelier, niet meer aan de praat te krijgen is.
Het horloge is ongeveer 35 jaar oud.
Heeft iemand een idee?
De Casio ziet er uit als een ATC-1200, deze loopt op twee knoopcellen
Als deze zijn gaan lekken, dan kan het uurwerk inderdaad behoorlijk aangetast zijn
Het kan ook zijn dat er na vervangen vd batterijen geen “AC” (All Clear) is uitgevoerd.
Er zit ergens op het uurwerk een bloot deel van de printplaat waar AC bij staat; hierop plaats je een punt van een pincet, de andere helft laat je even de + kant (bovenzijde vd nieuwe batterij na plaatsen) raken.
Hierna zou je Casio weer kunnen werken. Succes!
Edit: Plaatje van het internet, en van jouw model;
Bedankt voor de tip.
Leuke multifunctionele klassieker, misschien valt 't mee… De paar overgebleven juweliers slopen vaak meer van dit soort complexe modellen dan dat ze er echt wat van af weten. Ik moet in de mijne ook weer eens verse batterijen zetten, kom ik evt op terug…
En dat is vandaag gebeurd… Geen problemen alles ok - na batterijwissel wel 't AC contact met plus van één vd twee batterijen moeten verbinden - zie opm. @ernst
Enige iets afwijkende van dit model t.o.v. sommige andere horloges met 2 batterijen is dat van beide de plus boven moet…
Succes!