Leuk verslag en ook een mooi horloge zo!
Knap staaltje restaureren van dit horloge, wat een geduld moet jij hebben zeg. Het eindresultaat mag er zijn
Merci. alle duikhorloges zijn wat anders. volgens mij is het kwestie van proberen, dan merk je direct of het werkt of niet
Heel herkenbaar het onderhoud van dit uurwerk. Zo te zien heb je de complete veerton ultrasonisch gereinigd ? Waarom de veer en tonarbre niet gedemonteerd? Heb je standaard in de procedure ook het demagnetiseren zitten voordat je het uurwerk gaat afregelen?
Dag Henk, ik wil niet weten hoe dat er uit zou zien, een veer die in z’n geheel in de kuismachine gaat
ik reinig in een Elma - niet ultrasonisch en de veer die je daar op de foto ziet is al gekuist en is terug geassembleerd.
Hallo Straoven, ik gebruik al sinds 1975 drie verschillende korfjes. een ervan heeft geen schotjes, dus daar kan je gemakkelijk een horlogeveer in kwijt. Zelf heb ik ook een Elma machine staan. De eerste glazen pot heb ik vervangen voor een ronde ultrasoon met een aparte generator, ook van Elma. In de andere twee glazen potten spoel ik met zuivere wasbenzine. Daarna natuurlijk in de droogkamer. Alle stappen duren vijf minuten. Hoe zit dat met demagnetiseren?