Oude gigandet

hallo allemaal , ik vond dit horloge bij de dump , kan iemand me er meer over vertellen?
ik vind het een mooi horloge en het loopt ook nog
is het de moeite waard om het eens binnen te doen bij een horlogemaker?
ps ik ben dus hoarder uit belgisch limburg , 50 jaar en mijn hobby is motorrijden
mvg
H

3 likes

Gigandet was een merk dat in de Verenigde Staten gevoerd werd door Breitling. Dit horloge heeft zo te zien een erg zwaar leven achter de rug. De kast is waarschijnlijk verguld, dus die kan je niet zomaar polijsten. Het glaasje kan vervangen worden. Hoogstwaarschijnlijk zit er een Zwitsers ankergang uurwerk in. Is het mogelijk om het achterdeksel los te maken en een foto te maken van het uurwerk?

PS. Van harte welkom hier! :slightly_smiling_face: :+1:

Ik heb geen idee maar.
Welkom hier bij HF !

Opnieuw vergulden kost ook niet de hele wereld.
Wel een grappig horloge, 60er jaren?

Dat overstijgt waarschijnlijk de waarde van het horloge.

Wat is die waarde volgens u dan?

€50 op een goede dag.

1 like

Dan heeft u volkomen gelijk.
Geen idee van de afmetingen van dit horloge, maar voor dat geld, count me in :innocent:

ik denk als ik de achterkant losmaak dat ik het beschadig , ik ken niks van horloges , ik ben meer een hout man
bedankt voor de inlichtingen en voor de welkoms

"Gigandet was een merk dat in de Verenigde Staten gevoerd werd door Breitling"

onzin
dat iets door eenzelfde importeur geimporteerd wordt wil nog niet zeggen dat het uit een zelfde fabriek komt

2 likes

Dat is jouw mening. Dat betekent nog niet dat wat ik zeg onzin is. Overigens kom je niet met argumenten en roep je dus maar wat. Gigandet was een merk van Breitling en werd in de Verenigde Staten gevoerd. Overigens reageer je op een opmerking van november vorig jaar…

Je zou je zelf kunnen afvragen of ‘die bovenstaande mening’ wellicht op wat meer kennis&feiten gebaseerd is dan de jouwe?
Zo jammer dat tegenwoordig ook het bruine deel niet vrij is van geroeptoeter…

2 likes

Gossie @Sjyjack, ik wist niet dat je boos werd… :innocent:
Als er iemand hier op het forum wat roeptoetert, dan levert dat over het algemeen wel een reactie op.
En zo’n reactie bevat dan over het algemeen toch vaak een stukje nuttige of relevante informatie.
En was dat niet waarom we hier over het algemeen op dit forum zitten?
Dus als er geroeptoetert wordt: lekker laten roeptoeteren en als je een zinnig antwoord hebt roeptoeter je gewoon wat terug.
Dus misschien wat minder roeptoeteren dat er te veel geroeptoetert wordt.
Dank je wel!

roeptoeteren:

Gigandet was geen merk van Breitling ,
Breitling werd in de USA geimporteerd door Wakmann (Icko Wakmann to be precise) vanaf 1947 tot het eind . Icko importeerde niet alleen maar Breitling maar nog een aantal andere merken waaronder Gigandet . Hoogstwaarschijnlijk staat de eerste letter van de USA import code ‘WOG’ ook voor wakmann maar tijdens het interview met de Wakmann familie wist hij dit niet meer .

Breitling heeft voor een korte periode ook zelf horloges geimporteerd , en die hadden de BOW import code .

Er is zelfs nog een korte periode geweest waarin Dhr Wakmann samen met Dhr Breitling werkte om horloges gezamelijk te importeren , te marketen en te verdelen, maar Icko was zo succesvol dat ze dit na een korte periode aan hem hebben overgelaten en zelf de USA markt verlaten hebben als importeur/verdeler

vwb het reageren op een post uit November ? het is nooit te laat om onzin onzin te noemen , stel je voor dat onzin als algemeen feit wordt aangenomen ? dan hebbie ineens ‘Sicura by Breitling’ ‘Wakmann by Breitling’ en meer van die fantasie verhalen … oh wait

/roeptoeteren

12 likes

Heb je na al die maanden eindelijk wifi? :slight_smile:

3 likes

uitbuiken van alle kreeft en krab :wink: dus even niets te doen

1 like

Dat blijkt! :joy: Nou dan zat m’n horlogemaker met 42 jaar ervaring er toch naast! Kan gebeuren. :stuck_out_tongue_winking_eye: Heb je toch even je hart kunnen luchten na zoveel maanden van jezelf opvreten. :blush: :+1: Dank voor de correctie. Dat helpt de topic starter ook weer.

:joy: Hier kan je mooi een strip over maken

1 like

Als je goed kunt schrijven kunnen we ook een ‘echt’ boek maken , met veel plaatjes voor de strip generatie :wink:

‘Kan gebeuren’

De meeste ‘horloge makers’ hebben er de ballen verstand van , de historische achtergrond van een merk, en dan maakt het niet uit hoe lang ze al ‘in het vak zitten’

(Zoals altijd mijn bescheiden mening)

Maar wat ik dan erger vind zijn de ‘verzamelaars’ die zonder eigen onderzoek en uitpluizen alles maar op het interweb nablaten wat ze een keer gehoord hebben of wat ze een keer half onthouden hebben na het lezen van een blog

(Weer mijn bescheiden mening natuurlijk!)

Ach … weer terug naar de maanden zonder internet en het broeden op antwoorden dat me van binnenuit helemaal verteerd :wink:

3 likes