Een waar kunststukje, van harte gefeliciteerd met het resultaat(tu)
Erg mooi resultaat!
Natuurlijk doen ik dat, maar pas na het weekend kan ik de foto’s posten op mijn werk.
Iedereen een fijne weekend gewenst.
Groeten
Iwan
kaleiwan Schreef:
Natuurlijk doen ik dat, maar pas na het weekend
kan ik de foto’s posten op mijn werk.
Iedereen een fijne weekend gewenst.
Groeten
Iwan
Het heeft geen haast hoor:D
Prettig weekend!
wow, wat een werk.
maar zit de kroon scheef?
Door de dubbel functie van de kroon, opwinden en indrukken ( chrono bediening ) is voor een soort kardan constructie gekozen en kan de kroon beetje om de as heen draaien ( ± 1 mm).
Verder loopt als een juweel en bediening is ook voor een uurwerk van meer dan 90 jaar oud.
Groet
Iwan
Ik had al eerder gelezen dat mensen met dit idee lopen en vond het eigenlijk altijd onzin, maar het resultaat is zowel verbluffend als verhelderend.
Erg mooi, kun je ook een wristshot plaatsen, want daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
Veel plezier ermee
Wristshot zijn genomen en zal ze morgen posten.
Groet
Iwan
Prachtige resultaat, kast is zeer mooi van vorm.
Is wel niet bedoeld voor smalle polsen zoals die van mij.
Hier bij de Wrist-shot foto’s,
Hoi Freddy, mijn pols is +/- 6 cm breed en omtrek 17,5 cm
Groet
Iwan
Erg mooi geworden Kaleiwan!
Even een vraagje,
Ik loop zelf al een tijdje met het idee rond om van een geweerstalen repeater zakhorloge een polshorloge te laten maken, zou hij dat ook kunnen c.q. willen doen denk je?
Punt is namelijk dat bij dit horloge de kroon ook op 12 zit, zoals bij je Longines en de repeater slide aan de zijkant op 3, wat het er niet makkelijker op zal maken denk ik…
Hoi Mario
PB antwoord op deze vraag.
Groet
Iwan
Ja erg mooi, kan niet andes zeggen.
Zoals ik al schreef, al wel eerder over gelezen, maar nooit een (mooi) resultaat gezien.
Nogmaals veel plezier met deze mooie aparte klok.
Het uurwerkje dat je al zeven jaar in de kast had liggen, heeft een goede bestemming gevonden Iwan.
Het is een prachtig klokje geworden. ::o
Veel plezier met je nieuwe klok.
Groeten, Chris.
Bedankt,
Het is een genot om naar te kijken en als je nog bedenk dat ie in eerste helft van 1900 gemaakt, en nu 110 jaar oud uurwerk is.
Groet
iwan
Heb (weer eens) watertandend naar deze Longines zitten kijken.
Tjonge, wat een prachtig ding is dit toch.
me eens