Oude hart niuwe behuizing

Hallo,

Zo een jaar of 6 a 7 geleden heb ik een Longines zakhorloge uurwerk met wijzerplaat gekocht op de marktplaats met bedoeling om ooit een pols horloge van te laten maken. Leuk gedacht maar niet makkelijk kasten maker te vinden en uurwerk opknappen. Via ebay en op internet kwam ik in Polen juiste persoon die losse horloge kasten verkoopt geschikt voor zakhorloges, en ook restaureert uurwerken en plaatst ze in de kast. Ergens medio Januari heeft ie tijd voor deze chronograaf om te restaureren en en kast voor maken met Siemens CNC draaibank / freesbank. Heeft iemand heer op de forum ervaring met zo een operatie???
Groeten Iwan
Foto1 voorbeeld kast voor gewone uurwerk, 2de zo als het mijne zal uitzien met de kroon op 12 en originele / onveranderd wijzerplaat.

Nee, geen ervaring maar ik ben wel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Je stuurt die man dus je uurwerk in de staat zoals ie op de foto is en dan komt hij terug zoals op de foto daarboven?

Dat klopt, ben ook benieuwd en op de ebay zijn veel van dit type horloges aangeboden.
Hij vraagt rond 300 euro voor het werk ( chronograaf ) en de kast, dus proberen waard.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190352795188&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Groeten

Geen enkele ervaring mee, maar ik heb er op het forum wel eens over gehoord.
Wellicht moet je even de zoekfunctie gebruiken…(als je dat al niet gedaan hebt:D)

Nee, geen ervaring mee.
In een Engels of Amerikaans tijdschrift van enkele jaren geleden, heeft een reportage gestaan van zo’n Poolse wonderdokter.
Het voorbeeld ziet er prachtig uit.
Hopelijk kan hij ook aan de ontbrekende wijzers komen.
Groeten, Chris.

Naar aanleiding van het artikel op deze site ben ik gaan zoeken op internet.
Heb niet veel gevonden, en ik hoop dat het hier op de forum mensen zijn die wat van weten of gelezen hebben en dat willen delen.
Groet Iwan

http://www.onthedash.com/Guide/_Chronographs/zz.Oversized_Chronographs/

Nieuwe feiten
Gisteren avond kreeg ik deze scans / foto’s van restauratie vorderingen.
Alles moes met de hand gepolijst worden om weer goed aantoonbaar en werkend te krijgen.
Mail van horlogemaker
Hi,
I am sending the scans of the service . Every steel part is hand polished , because the parts were strongly rust . Tomorrow I will send you a watch in the case to see how it looks.
regards,
Heinrich IWC Service

en dan kast op maat pasmaken

Groeten Iwan

Dat is nog een hele operatie! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ben ook erg benieuwd!

Nou anders ik wel, maar zal nog een goeie week duren voor dat ie klaar is.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten Iwan

leuk dat je ons op de hoogte houdt (tu)

Daar is deze vintage forum toch voor, uitwisselen van gegevens.

Vorige week eendelijk mail, je horloge is klaar en word opgestuurd.
En dan begint wachten…… tot dat rond de middag telefoon ging rinkelen en hoorde ik van mij vriendin nog zegen pakket is geleverd.
Effen nog wat gewerkt fiets gepakt en naar huis om te lunchen en uitpakken.
Is lang aan gewerkt maar resultaat mag het zijn, en gelukkig dat alle uren niet berekend zijn anders was …
Moet nog zelf wennen aan idee dat ie aal klaar is, maar heb al vast wat foto’s gemaakt voor op de forum.
Groet Iwan

Gefeliciteerd zeg, hij is erg mooi geworden(tu)

Hoe draagt hij?

In een woord; prachtig (tu)
Veel draag plezier gewenst!!!

mvg, Frans

Prachtig (tu) Die glazen achterkant maakt het helemaal af.

Veel plezier ermee,

Martin

Wat een prachtig resultaat zeg! Gefeliciteerd hoor!

Bedankt voor jullie wensen, en voor mij is het ook wennen dat een uurwerk die al afgeschreven was, gereanimeerde is en dat ik nu balans kan zien bewegen en hij tikt vrolijk na zoveel jaren stilstand.:):):slight_smile:

Prachtig, echt vakmanschap!(tu)

Iwan! Ik zie [i]swing-lugs/i(tu)

Gefeliciteerd met de mooie marriage, zie er echt prachtig uit!

Krijgen we nog een wrist-shot?