Oude horloge vondsten op vlooienmarkt

Ben op vakantie in Tsjechië en in Tsjechië heb soms langs de wegen wel eens een markt of antiek winkeltjes daar vindt je de leukste dingen en ik heb de onderstaande horloges gevonden heb een Zara een prim een Slava dames en heren kunnen jullie me vertellen wat het precies allemaal zijn en alleen als het echt iets waard is vermelden wat het waard is en de geschiedenis en leeftijd van de merken en horloges

2 likes

Hier nog meer foto’s van de andere horloges was vergeten te zeggen zit ook een leuke raketa tussen

1 like

Dit waren alle foto’s als jullie nog meer nodig zijn dan hoor ik het graag

3 likes

Je zou kunnen beginnen met zoeken op het internet. Google zoek op “zaria watch”, "prim watch) enz. Je ziet dan vele van de merken langskomen bij afbeeldingen.

1 like

Ja klopt dat had ik al gedaan maar kan er geen bal van lezen en die iphone van me wil niks vertalen de prim had ik al gevonden en de zaria niet

Hoop ouwe rommel. Sorry. :grin: Enige marktwaarde heeft dit allemaal niet, maar als je er blij mee bent, prima toch! Verder inderdaad beter zelf even online zoeken. :wink:

3 likes

Wel leuke horloges hoor. Misschien minder waarde maar wel leuk.

Ik heb ooit een ebel en longines horloge gekregen maar vond ze niet mooi waren al wat oudere modellen dus na een paar jaar in de kast gaf ik ze aan mn schoonmoeder die rommelmarkten doet en die heeft ze verkocht voor 5 euro per stuk nu sla ik me voor mn kop want nu ken ik de merken :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil: :grimacing:

Hoi Guus, ik ben ook gecharmeerd van de oude Russische horloges en ik heb deze (onderstaande) website gevonden, erg leuk om te bladeren! En in het Engels, dus ‘iets’ toegankelijker voor de meesten van ons :stuck_out_tongue_winking_eye: Van Zaria heb ik zelf inmiddels verschillende horloges - damesmodellen voor mezelf - en ik heb ontdekt dat ze veel verschillende uitvoeringen hebben, maar slechts een paar verschillende uurwerken. Maakt zoeken naar een eventueel donor uurwerk voor reparaties dus eenvoudiger :wink:

De startpagina van de website

En als voorbeeld de Zaria pagina, bij elk klokje staat ook welk uurwerk erin zit.

Dankjewel ga meteen kijken en sorry voor late reactie heb internet eruit gehad😅

1 like

Geen enkel punt hoor! Blijkbaar heb je het internet weer aan de praat, heb je nu wat leuks om uit te pluizen :smiley: