Oude horloge

Hallo Leden,

Nou heb ik deze net weer uit de kast getoverd, heb al tijden geen horloge meer gedragen en het lukt mij ook niet zo 123 meer het onderhoudsboekje erbij te kunnen vinden. Is deze nou verplicht voor het wegbrengen van het horloge voor onderhoud?

Groet.

Als ik het goed heb is dit een quartz. De batterij moet vervangen, en wellicht het hele movement als de batterij gelekt heeft. Verder moet ie het gewoon doen.

@koekoek

1 like

Nee, het is geen auto

2 likes

Bedankt voor je reactie Ruud,

Ik merk dat een wijzer los slingert, ik heb ooit de batterij wel eens vervangen, en volgens mij moest ik toen iets meenemen om te laten zien dat ik hem echt heb aangeschaft destijds iets van een serienummer of dergelijks. Klopt dit?

Edit: ik lees hierboven al een nee.

Heb hier nog een foto van de achterkant.

Sorry… Ik begrijp even niet wat je hier probeert te zeggen.

Als dit horloge X jaar geleden in de kast is beland, is de batterij nu leeg en moet er gewoon weer een nieuwe in.

Als je geluk hebt, tikt je horloge direct verder. Als je pech hebt, heeft de batterij gelekt en is het movement naar de haaien.

Lijkt me niet… wellicht als een juwelier alleen batterijen wil vervangen van horloges die ze zelf verkocht hebben maar dat is afhankelijk van wie de batterij plaatst.

1 like

Ja van die vervanging van batterij is logisch, alleen omdat ik mij herinnerd had dat ik de vorige keer wat moest meenemen qua papieren voor het wegbrengen van de horloge was ik bang dat ze hem nu niet zouden accepteren als ik die dus niet meer bij me zou hebben.

Dat was mijn grootste zorg, verder zal het de vraag zijn of er nog wat meer aan moet gebeuren maar dat hoor ik dan terplekke wel.

Je hebt niks nodig tenzij het binnen de garantie is.
Dus gewoon naar een juwelier gaan en batterij vervangen :grinning::+1:

1 like

Ja wellicht was dat ivm garantie nog. Je hebt normaal gesproken niks nodig.

Heel oud is hij niet. Bouwjaar 2013. Vind het een leuk model met de big date complicatie, heb er zelf ook eentje maar helaas iets te groot voor mijn pols.

2 likes

Leuk dat je er ook een heb, ja ik vind hem zelf ook leuk hij blijft netjes. Ben inmiddels ook naar een nieuw horloge opzoek.

1 like

Now we’re talking!

Daarvoor ben je hier op de goede plaats om een zoektocht te starten of vervolgen!

Genoeg ideeën, plaatjes en suggesties op Het Horlogeforum.

Wat voor horloge zoek je (stijl: dress, sportief, duiker ; quartz of mechanisch), wat is het budget?
De antwoorden kun je verwerken in een nieuw topic, waarin je dus aan kunt geven zoekende te zijn. Voor je het weet, ben je bedolven onder suggesties en meningen, waarmee je na verloop van tijd een gedegen keuze kan maken.

Succes met zowel dit horloge als de zoektocht!

1 like

Heb al even rond gekeken, heb nu een leuk buget, en het liefst heb ik natuurlijk een horloge dat ook nog enigsinds zijn waarde behoud, ik zou mijzelf niet echt een kenner willen noemen maar vind horloges we leuk.

Van kinds af aan kan ik mij horlogemerk Rolex herinneren als echt een soort status symbool voor mensen die een bepaalde hoeveelheid succes hebben behaald, dit is voor mij ook de reden dat ik nu weer een horloge wil aanschaffen als beloning en vandaar dat ik nu ook weer naar Rolex kijk. Met andere merken heb ik dit persoonlijk minder met uitzondering van misschien Cartier.

Bijvoorbeeld de gmt master 2 lijkt mij wel wat, wat mij ook wel bijzonder vind zijn horloges met maanfase, nou zag ik dat Rolex onder andere die ook heeft. Maar tegelijkertijd hoor ik ook dat de Cellini niet zo gewild is en zou ik het zonde vinden als ik hiervoor teveel zou neerleggen

Ook hoor ik dat het aanschaffen van zo’n nieuw model helemaal niet altijd vanzelfsprekend is en er lange wachtlijsten zijn.

Welicht dat ik mijn horizon ook wat zou moeten verbreden in de horloge wereld :earth_africa:.

Iniedergeval ben erg blij dat ik op een punt zit in mijn leven waarin ik weer kan kijken naar het aanschaf van een nieuw horloge. En als jullie liefhebbers daarmee zouden kunnen helpen des te beter.

1 like