Oude IWC spitfire chrone of nieuwe IWC spitfire chrono, welke moet het worden?

ik sta op het punt om een IWC Spitfire Chrono te kopen. Ik ben echter in dubio. Ik kan zowel kiezen voor het model van 2005 of het model van 2006. Verschil is 39 of 42 mm. Maakt dit echt een groot verschil ? En heeft iemand anders hier nog een mening over.

Het wordt hoe dan ook de zilveren met bruine band en clip.

Het is erg moeilijk om een juwelier te vinden die ze allebei op vooraad heeft (zeg maar niet dus.

Groeten en bedankt voor de tips meningen etc.

Ik weet niet hoe je foto’s moet plaatsen, wil iemand ze beiden plaatsen? asl dat mogelijk is?
thanx

Ik zou haast aanraden om een ander horloge van 39 en 42 om je pols te dragen voor het effect, het is zo ontzettend persoonlijk.

In het forum overzicht zie je ook een categorie waar alles staat uitgelegd over het forum, ook foto’s plaatsen.

Ik heb voor hetzelfde luxe dilemma gestaan bij de aanschaf van een IWC pilot classic chrono.
Ik vond eerst, na deze gepast te hebben, de 42mm te groot. Na een 2e keer beide versies gepast te hebben heb ik toch voor de 42 mm gekozen.
Ik heb geen enkele spijt gehad van mijn keuze en draag met zeer veel plezier mijn IWC.
Wat mij betreft had de hoogte wel wat minder gemogen.

Tip bij het passen: Neem iemand mee en kijk ook eens via een spiegel hoe het horloge aan de pols toont.

Zoals al gezegd hier - onderschat niet het effect van de hoogte.
Ter vergelijking: de FA Jones en de Portugieser automatic zijn allebei rond de 43 mm, maar de FA Jones is een paar mm platter… Maakt een heel verschil als je 'm draagt.

Dus… als je een ander horloge van 42 mm gaat passen, zorg dan dat 't dezefde hoogte is zodat je een eerlijk beeld krijgt.
Overigens - ik denk niet dat je 42 mm snel te groot zal vinden… dat probleem komt pas bij 47 mm :slight_smile:
39 mm is ook een prima maat. Ik denk dat je in beide gevallen een goede maat hebt, tenzij jouw pols erg klein of groot is.

Groet
Mark

Ik zou zelf voor de 39 mm versie gaan. Ik vind die maat wat minder opzichtig en bovendien lijkt het mij wat minder trendgevoelig. Zeker niet te klein wat mij betreft. MarkV heeft zeker een punt waar het de dikte betreft. Een kleiner en dik horloge vind ik zelf optisch niet zo’n geslaagde combinatie. Als je heel dikke polsen hebt is wellicht 42 mm de betere optie.

de meeste mensen kunnen 42mm prima hebben , maar dat hangt natuurlijk van je pols af…het zijn alle twee in iedergeval geen verkeerde klokken (tu)

eerst oud dan nieuw.
Ik vind het wel leuk om die foto’s te zoeken en te plaatsen. Om wat handiger te worden. Ga er overigens geen gewoonte van maken.

Ik vind het mooie klokkies, beide, maar de nieuwe pilot mk 16 vind ik ook prachtig.

Ik zou voor de ‘gewone’ zwarte gaan, omdat deze plaat me zou gaan vervelen. Maar als ik tussen het oude en nieuwe spitfire model moest kiezen, toch de 39mm. Ik merk bij mn Panerai dat 44mm aan het eind van de dag in de weg gaat zitten… bij m’n 40mm horloges van Omega en Rolex heb ik daar nooit last van. Mijn Panerai doe ik bijna altijd af als ik 's avonds thuis kom van m’n werk. Ik heb vrij grote polsen trouwens.

RJ

Wat een problemen toch :slight_smile:
goede en fraaie keuze!

In Apeldoorn zit juwelier van Hell die heeft ze denk ik beide.
Heb ze gepast en de 42 mm heeft meer body en is natuurlijk gelijk het nieuwste model. Zou persoonlijk
altijd de 42 mm kiezen. Je hebt je keuze al gemaakt mbt welk type maar wat de voorganger schijft (RJ) ben ik ook wel mee eens dat
zwart veel rustiger is dan de zilveren uitvoering. Uiteindelijk heb ik zelf ook voor de zilveren gekozen met lichtbruine band maar dan
de speedmaster Broad Arrow van Omega.

Neem inderdaad iemand mee die e.e.a kan beoordelen en aan de andere kant geloof ik dat een goede juwelier
je van prima advies kan dienen mbt de juiste maat voor jouw polsen.
succes met je keuze

gr