Oude Jaeger LeCoultre

Ik heb onlangs nog een oude Jaeger Lecoultre van mijn grootvader teruggevonden.
Graag had ik geweten waar ik dit horloge best eens kan binnendoen voor nazicht en of herstel(Horloge werkt nog maar de secondewijzer blokkeert na het opwinden telkens na een stiental seconden)
Verder weet ik niet welk model het is en wat de eventuele waarde ervan nog zou kunnnen zijn moest ik het verkopen. En of de kostprijs van het herstel niet de waarde van het horloge overstijgt…
Als iemand iets meer kan vertellen? Alvast bedankt.

Hieronder enkele foto’s van het horloge:

Kijk eens in de rubriek ervaringen met horlogemakers. Dit horloge verdient zeker wat aandacht!

Mooi horloge, zeker de moeite waard om een onderhoud te geven, binnenin een cal K 885

http://welltuned.timer.jp/lecoultrek885.html

heb er zo ook enkele liggen daarmee dat ik hem direct herkende…

Leuk horloge van leuk merk, opknappen kost flink geld maar deze is het op zich wel waard , verkopen is deze staat en niet werkend is natuurlijk wel te doen maar verwacht dan geen hele grote bedragen.

Mocht je hem in deze staat kwijt willen stuur maar PB

Prachtig horloge wat het zeker verdient om weer in ere te worden hersteld.
Zeker door de emotionele waarde (die niet in geld is uit te drukken!!!).

Waarschijnlijk is de olie wat ingedikt en voldoet een onderhoudsbeurtje van een 75 tot 125 euro. De (ordinaire) geldswaarde zal dan ongeveer het tienvoudige van de reparatiekosten bedragen.

Veel draagplezier met het (straks weer lopende) horloge van je grootvader!!!

n.b. breng het zelf bij een horlogemaker.
Een juwelier is (vaak) geen horlogemaker en brengt het op zijn beurt ook naar een horlogemaker. Voor die dienst betaal je onnodig veel meer.