Een hele mooie sfeervolle klok, daar hoort een oldtimer bij Emdee !
Hier nog een leuk vroeg plaatje van de firma BK
Mooi verhaal en een leuke klok. Fijn dat ie nog steeds dienst doet!
Leuke klok en gaaf dat er toch nog historie aan is toegevoegd. Heb zelf ook een oude jongen aan de muur hangen. Met helaas niet zo een mooi achtergrond verhaal. Gewoon een stukje (Nederlandse?) horlogegeschiedenis. Daarover zijn de geleerden het nog niet over eens.
Ha, wat leuk. Waar komt-ie vandaan?
Ik zie dat jij er drie popnagels of schroeven in hebt zitten, dat is bij de mijne niet zo.
Is het net zo’n versie als die van mij, lopend op elektriciteit en met batterijen voor de lampjes?
Ik zie onderaan geen trektouwtje.
Met deze bouten zit die vast heeft de vorige eigenaar gedaan zit geen trek touwtje aan maar 'n kleine druk schakelaar aan de zijkant is op de foto niet te zien.
Klok loopt op 'n batterij en verlichting op 220 volt.
IIk vind de klok zelf niet zo mooi, maar het verhaal des te mooier :)!
Bijzondere situatie, twee gezinnen die een keuken delen. Dan moet men goed met elkaar door een deur kunnen. Het doet een beroep op verdraagzaamheid. Het léért je misschien wel verdraagzaamheid. Ik weet niet of ik het zou kunnen. Aan de andere kant: ook wel weer gezellig
Ikzelf heb een zwak voor de bouwperiode van 1700-1930 en zou dan ook nooit in een nieuwbouwhuis/ wijk willen wonen, zolang ik de keuze heb. Mijn huidige woning stamt uit 1765. Alle ongemakken die hand in hand gaan met zo’n oud huis vallen bij mij in het niet bij de sfeer die die buurten en woningen hebben. Dan maar een dikke wollen trui aan en een extra blokje op het vuur, en af en toe een klemmende deur afschaven ivm verotte fundering. Beter dan je auto per ongeluk bij de buurman parkeren omdat al die dozen in die vinexwijken exact hetzelfde zijn. Sorry, beetje off-topic, haha.
Enfin, veel plezier met de klok
't Was ook wel bijzonder hoor, met 2 gezinnen in één huis, we waren een klein woongroepje met uiteindelijk 4 volwassenen en 3 kinderen. We hielden het 16 jaar vol met elkaar, dat is best lang als je zo op elkaars lip zit. Uiteindelijk snakten mijn groene vingers naar een tuin en ik wilde ook wel weer eens slapen met open ramen en zonder oordopjes. 't Was een drukke buurt daar met veel lawaai 's nachts.
Ik heb één keer in mijn leven in een vers gebouwd nieuwbouwhuis gewoond. Jong gezinnetje waren we toen. Van binnen was het prachtig mooi, veel licht en ruimte enzo, maar diep ongelukkig werd ik van die nieuwbouwbuurt. Totdat we bedachten dat we daar niet hoefden te blijven en wij uiteindelijk samen met een ander gezin een prachtig groot oud huis in de binnenstad van Utrecht kochten. Waar dus die klok hing. En zo is het verhaaltje weer rond.