Oude kast met een nieuw mechanisch caliber

Beste allemaal. Ik heb weer een vraag voor jullie. Ongeveer 21 jaar geleden kreeg ik van mijn toenmalige werkgever een zeer fraai horloge. Inmiddels weet ik dat het een horloge met een batterij is. Hij doet het niet meer. Hij levert niets op bij de goudinkoper. Ik ben tóch een beetje aan het model gehecht. Is het mogelijk om in een willekeurige kast een mechanisch caliber te plaatsen? Ik bedoel dus; het electronische gebeuren eruit halen en er een caliber (welke dan?) in te plaatsen. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie. Ik zal bovenstaande vraag ook aan mijn leraar vragen volgende maand als ik naar Zadkine ga. Groeten, Ben.

Waarschijnlijk gaan jullie nou vragen om een foto te plaatsen. Ik ga het proberen maar ik blijf een nert met computers. Nee, Henrik, ik ben niet lui, maar gewoon niet zo slim! Groeten, Ben.

ligt aan de dikte van de kast en of je dan een uurwerk kunt vinden, opzich heb je dan ook nog wel een probleem met de stift voor de kroon. Of als je die wel goed kunt positioneren dan zul je langere assen nodig hebben voor de wijzers, een lastige klus dus.

;)

…en de wijzerplaat; de wijzerplaatpootjes kunnen anders op de verkeerde plaats zitten bij een willekeurig nieuw uurwerk. Dus je moet inderdaad wel met een aantal zaken rekening houden.

Niels