Oude koeien, band Azimuth

Nu het topic voor de nieuwe horlogeforum LE 2011 is gestart, schiet me iets te binnen van de vorige uitgave. Over de band van de Azimuth back in time is het nodige gezegd. Wat ik me kan herinneren is dat de importeur daar nog op terug zou komen, maar voor zover ik weet is er geen reactie geweest. Heb ik iets gemist of is dit een voorbeeld van slechte after sales?
Groet Roelof (die de back in time inmiddels heeft verkocht)

Beste Roelof,
Je hebt niets gemist, maar omdat de band van zeer inferieure kwaliteit was en is had ik ook al een reactie verwacht van Azumuth.
De man die Azimuth vertegenwoordigde die dag in Utrecht had ook zijn mond vol over service en kwaliteit.
Er word vaak gezegt de service en of je goede ervaringen met een firma hebt begint bij de AFTER SALES.
En zo is het naar mijn mening ook, en dan schiet Azimuth schromelijk tekort
Groeten,
Guus

Ik weet niet of het gecommuniceerd is, maar Azimuth is aangesproken op de matige kwaliteit van de band en dat werd afgedaan met dat dat de band is die bij het horloge hoort. Dus dat was dat.

Conclusie van Guus en mij is dus terecht: klant wordt niet serieus genomen.

Jawel, maar het is wat het is, hoewel teleurstellend bij zo’n mooi horloge.

Henrik Schreef:

Jawel, maar het is wat het is, hoewel
teleurstellend bij zo’n mooi horloge.

Ben nu wel nieuwsgierig naar het bandje. Mede odmat ik hetzelfde ervaar bij mijn Junghans M.B… Dat standaard bandje vind ik ook niet echt super.

Ze moeten het ergens verdienen…

De band van de Azimuth is echt niet goed, bij het dragen laat de verf los en krast de bruine kleur bij eerste aanraking. De band is speciaal bij het horloge maar meer (beter) konden we niet krijgen voor de prijs (haast 1/3 winkelprijs).

Henrik Schreef:

De band van de Azimuth is echt niet goed, bij het
dragen laat de verf los en krast de bruine kleur
bij eerste aanraking. De band is speciaal bij het
horloge maar meer (beter) konden we niet krijgen
voor de prijs (haast 1/3 winkelprijs).

Dat is wel een mooie prijs, maar dat de verf los laat is natuurlijk wel slecht.
Verder dan niet te vergelijken met het bandje van de Junghans. :slight_smile:

Toch vind ik dat nog steeds geen excuus. Want als je hem rechtstreeks bij Azimuth zelf besteld, krijg je hetzelfde bandje.
Dan is hij echt ondermaats. Laten we daar gewoon eerlijk in zijn.
En de kleur van de wijzerplaat is ook niet parelwit, maar geel.
Ik begin me er steeds meer aan te ergeren dat de plaat geel is.
Dit horloge is qua afwerking (denk ook aan het model met de kroon aan de verkeerde kant) en kwaliteit niet wat je zou mogen verwachten van zo’n merk.

Die kleur valt me inderdaad ook wat tegen. Nu lijkt t nogal op een post-it. Em afwerking van de rotor is ook niet echt iets wat je verwacht bij zo’n horloge
Het messing is op sommige plekken er doorheen gesleten bij het zetten van de geneva stripes