Een zeldzaam merk, en een nog niet eerder gezien model: Borealis Lusitano. Vorig jaar maart aangekondigd en besteld, in november geleverd en eergisteren voor het eerst uit de doos gehaald
“Watches from Borealis are deliberately inspired by the design of big brands”. Tja. Borealis (betekenis: noordelijk, met dank aan een ander Forum…) claimt in Portugal horloges te assembleren (Lusitano is afgeleid van de Latijnse naam voor Portugal). “Borealis sources its high-quality components mainly from Asia.” Gôh…
Dit model, duidelijk geïnspireerd op de Omega Constellation uit de jaren 50-60, is mooi afgewerkt, heeft een quick release BOR-band met quick adjust, saffierglas en een Miyota 83 serie (met een rotorgeluid dat zeer binnen de perken blijft). Het QR systeem is wel erg handig voor wisselen, vandaar dat ik hem vandaag eens op leer heb gezet. Waarom gekocht? Eh… Of 't ie blijft weet ik nog niet.
Heel apart…
Lijkt een Beetje omega pan
Je hield het niet meer?
Haha, zoiets ja, de horologische variant van edging
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst
Leuk horloge. Kleur wijzerplaat is gaaf.
Geniet ervan!!
Mijn beste,
Een sympathieke aanwinst!!
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een gelukkige tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Haha, herkenbaar. Geniet ervan, hoe lang het bezit ook mag duren…
Gefeliciteerd met de oude NA
prachtig horloge,
draag hem met plezier
Leuk horloge. Mooie kleur wijzerplaat. Veel plezier ermee.
Mooi, gefeliciteerd
Echte mannen kunnen roze dragen.
Wat betekend edging? ik vraag dit natuurlijk voor een vriend
Veel plezier met dit horloge.
Eh…da’s het verlangen tot bevrediging zovaak uitstellen totdat het hoogtepunt bijna hallucinante proporties aanneemt…Ik weet dit van een vriend, uiteraard