Oude (nieuwe) Certina handwinder


Bij het doorzoeken van wat oude spullen kwam ik een Certina handwinder tegen, die mijn vader lang geleden heeft gekocht, maar nooit heeft gebruikt. Hij liep niet, maar na een schoonmaakbeurt werkt ie prima. Ik heb de metalen band eraf gehaald en een simpele zwarte leren band besteld. Het horloge doet me erg denken aan de no-nonsens Bauhaus stijl. Ik heb Certina gemaild met de vraag wanneer deze horloges zijn gemaakt, maar misschien kan ook een van de forumleden iets zeggen over leeftijd en type.
Groet Roelof

Toen ik de foto zag en nog niet je tekst had gelezen, schoot ook ‘Bauhaus’ als eerste door mijn hoofd. Ik vind dit een horloge dat uitmunt door z’n eenvoud. Om van te genieten, zo mooi! (tu)

Schitterend.
Zelfde stijl als de Max Bill van Junghans.
Wat de leeftijd betreft: ik heb van mijn (volstrekt andere) Certina ooit het type en het serienummer naar Certina in Zwitserland gemaild en ik kreeg bijkans per ommegaande al een antwoord, hij bleek in 1970 te zijn gebouwd: goeie service.
Veel genoegen met deze prachtige klok.

prachtig, heeft meer klasse dan de gemiddelde rolex

Stony Schreef:

prachtig, heeft meer klasse dan de gemiddelde
rolex

Mijn beste,

Ja, ik sluit mij hier volmondig bij aan.
Een horloge ‘pur sang’. Een meesterlijk ontwerp, van een gerenommeerd horloge merk. Prachtig design, de schoonheid zelve. Klasse hoor!!
Kortom: “een horloge dat voorbeeldig is in zijn soort met blijvend gezag“.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi hoor, gefeliciteerd(tu)

Stony Schreef:

prachtig, heeft meer klasse dan de gemiddelde
rolex

Oeioei…, je zal maar een Rolex hebben:D

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/IMG_1502_800_600.jpg][img]http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/th_IMG_1502_800_600.jpg[/img

Prachtig in al zijn eenvoud (tu)

mvg, Frans

Ja werkelijk een prachtig horloge.
Niet meer en minder dan waar een horloge voor ontwikkeld is.

Was dit horloge niet de uwe, dan mocht ik hopen dat het de mijne was.

Tijdwijzer

bjoeti is dit wederom.