Oude riem wordt horlogeband

De laatstetijd vind ik het leuk om af en toe te kijken of ik van oude lederen spullen of ander materiaal (brandweerslang) horlogebandjes kan maken.
Het blijft wat amateuristisch maar ik vind deze redelijk gelukt. Een nieuwe band aan een vintage horloge staat nooit zo goed m.i.
Het zichtbaar houden van het was is dan ook wel grappig.
De riem,



en een eerdere poging, de honkbalhandschoen,

Mijn beste,

Ziet er goed uit dit vakmanschap!!
En dat zo’n zelf gemaakte horlogeband een extra dimensie toevoegt aan het draaggevoel,
daar twijfel ik niet aan.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Stoere banden, maar combi met duikert is niet mijn ding.

Jij noemt het amateuristisch… nou ik vind het erg knap gemaakt iig. (tu)

Erg mooi gemaakt! chapeau!

Ziet er wel aardig uit maar het leer van een riem of tas is nooit zo huidvriendelijk!!!

Mooi man!

Rachid Schreef:

Ziet er wel aardig uit maar het leer van een riem
of tas is nooit zo huidvriendelijk!!!

Heren dank voor de bemoedigende woorden.
@Rachid: voor mijn huid levert het geen problemen op, het is ook een riem van een jaar of 25 oud. Alle mogelijke “troep” is er wel uit denk ik :smiley:

Heel mooi, ben zelf ook bezig en oud leer van riemen is uitermate geschikt voor het maken van stoere banden.
Het is alleen niet zo heel eenvoudig, mijn eerste exemplaar is mislukt, twee dingen heb ik onderschat, ten eerste de lengte, leer te kort afgesneden, en ten tweede het schalmen van het (dikke) leer, daar heb ik geen speciaal gereedschap voor maar met een schuurband (bandschuurmachine op de kop in de workmate) gaat het ook wel (eerste poging met een haakse slijpmachine met lamellenschuurschijf, maar dat gaat wel iets te vlot).
Gelukkig kun je wel een band of 5 uit een redelijk brede riem halen.