Oude Rolex datejust

Hallo allemaal,

Als hobby liefhebber van horloges wil ik nu een oude Rolex datejust kopen. Ik heb geen specifiek model voor ogen maar denk aan een DJ van ergens tussen 1965 en 1985. Nogal een breed zoekgebied dus. De DJ zal ik of mijn vriendin af en toe dragen maar de gedachte is vooral om deze over een jaar of 18 aan mijn dochter te geven.
Ik zoek een mooi exemplaar, mag dus best aan gewerkt zijn maar wel technisch in zo goed mogelijke toestand. Waardestijging is leuk maar geen doel van de koop.
Op Chrono staat veel te koop, op staal en op nieuw leder. De oude bande zullen zeker de nodige rek vertonen, is leer dan niet een prima alternatief?
Papieren erbij is leuk maar zal voor betaald moeten worden, dus ook geen must.

Iemand tips voor een mooi exemplaar of betrouwbare en betaalbare adresssen?

1 like

Zit een dame van dan 18 (of hoe oud zal ze dan zijn?) daar op dat moment op te wachten?

Om het even in perspectief te plaatsen, een DJ is hip anno 2019.
Hoe hip was een DJ in 2001?
Hoe hip zal hij zijn over 18 jaar?

Nog even eentje over de lange termijn, tussen 1978 en 1988 wilde de markt quartz “mijn God wat moeten we met dat oude opwindhorloge van Opa, oh gelukkig nog vijftig gulden op de rommelmarkt voor die ouwe Jaeger LeCoultre gekregen…”

Als je nu zin hebt in een DJ, lekker kopen, dragen en ervan genieten zonder verdere ver in de toekomst excuses om het geld uit te geven.

Heb je geen verstand van vintage Rolex, buy the seller, @AmsterdamVintageWatches vraagt de hoofdprijs maar heeft echt “mooi-mooi” spul! Maar ongetwijfeld zijn er meer betrouwbare adressen in NL en zeker (meer een horlogecultuur) in Duitsland.

6 likes

Ik zou Amsterdam Vintage watches proberen, gewoon even langsgaan en wat bekijken / passen en als het bevalt kun je het direct kopen.

3 likes

@Crownguard heeft er een aantal staan, mooie exemplaren die een stuk minder aan de prijs zijn dan in de Amsterdamse of Maastrichtse winkels.

@pinkpanther kom er maar in! :stuck_out_tongue:

2 likes

Ook de banden kun je een “beurtje” geven waardoor er de rek uitgehaald wordt en het weer lijkt op een band zoals het hoort

Dankje! Heb je een adres?

@Chris_EU jij doet dit toch ? :slight_smile:

1 like

Dankje. Crownguard heeft een mooie oude Tudor date day, ook mooi en interessant.

1 like

Ja klopt. Ik kan alle Rolex jubilee banden met rek restaureren ongeacht maat, type en zelfs gevouwen jubilee banden.

Hier een foto om een impressie te krijgen. 1 helft al gedaan, nu nog de ander kant.

8 likes

Ziet er goed uit! Goed om te weten, ik meld me als het zover is.

1 like

Dank voor alle reacties. Ondertussen een afspraak bij Crowguard gemaakt.

3 likes

Zeer goede zet! :+1: @Crownguard is top! Hou ons op de hoogte over welke keuze je maakt. Succes!:slightly_smiling_face:

Ik heb twee vintage DJ’s. eentje gekocht via marktplaats een 1600 uit 1970. Zelf opgehaald en uitgebreid bekeken. Ik heb ook foto’s van het uurwerk gezien van de horlogemaker waar het horloge in onderhoud was. Zag er nog zeer goed uit dus die durf ik wel aan. Ik heb nog een andere een 1603 en die heb ik via chrono 24 gekocht bij een Duitse juwelier. Je loopt natuurlijk wel wat meer risico op deze manier maar het scheelt echt een heleboel geld.

Beide op leer trouwens, ik vind die oude stalen bandjes maar niks, niet Rolex waardig maar dat is een mening :wink:

Op leer zijn deze inderdaad erg mooi, sterker, zo zal ik hem waarschijnlijk (ook) gaan dragen. Echter wens ik wel de originele band erbij welke ik eventueel laat reviseren.
Heb je foto’s van je DJ’s?

1 like

Ik ben nu op vakantie dus ik moet het doen met wat foto’s uit de oude doos! De andere 1600 hou je nog tegoed

5 likes

Mooi spul!

Mijn aanrader https://www.awco.nl/ mooie zaak met reele prijzen

5150 euro voor een 1600 zonder box/papers :sweat_smile:

1 like

Vandaag bij Crownguard geweest. Keurige ontvangst en NIET gekozen voor een oude datejust. Wel een Tudor Date Day uit 1979 gekocht! Met 38 mm een maat wat voor mezelf goed draagbaar is (36 is voor mij te klein) en in hele nette staat. Bijzonder: alle origine papieren, aankoopbewijs en onderhoud bonnetjes erbij. Niet te zien aan de pols maar wel leuk.

1 like