Oude Rolex?

Lokale juwelier doet niet in horloges, was alleen geïnteresseerd in het goud, zodoende.

1 like

Tegen een veel te lage prijs uiteraard.

Ik heb geen idee wat het horloge of alleen het goud waard is. Dus kan ik niet zeggen.

Voor taxatie en Rolex echtheid kun je eventueel ook naar Juwelier Goudsmid Rodewijk te Zeist.
De eigenaresse werkte vroeger bij S&C

Is nogal uit de buurt :wink:
Heb wel S&C benaderd.

1 like

Hartstikke nep. Dus case lijkt niet eens. Hele andere lugs en lunette tov het origineel. Plus het horloge lijkt wel rose goud terwijl hij geelgoud had moeten zijn. De wijzerplaat is al helemaal om te gruwelen. En als kers op de taart kloppen de wijzers ook nog eens voor geen meter.

3 likes

Denk overigens dat het openmaken van het horloge nog wel extra duidelijkheid gaat geven.

1 like

Nog meer duidelijkheid dan

?

Uw oordeel is wel erg “harsh” en enigszins “popi”.
Ik vermoed dat men in de jaren 40 van de vorige eeuw nog niet zo geavanceerd was in het copiëren van horloges.

Kast en band zijn echt rood goud. Vastgesteld door juwelier.

Alsnog.
Duurt lang voor de expert zijn oordeel erop heeft los gelaten.

Horloge heeft weinig mee waardoor je zou zeggen dat het een echte is.
Wel is bij zo een oud beestje de details wat lastiger waar te nemen van de fotos. Dus, gas erop en na laten kijken en hier verslag doen.
Uitgebreid en met alle info die beschikbaar is.

Wat enigszins vreemd is…als ik zo rondneus is dit model altijd geelgoud.
Pin me er niet op vast, 15min Google is mijn bron.

Zolang ie maar echt goud is. Of ie origineel is lijkt me in deze staat nauwelijks relevant.

Een rolex bubbleback met een nep wijzerplaat en verkeerd deksel is sowieso iets wat mensen alleen zullen kopen voor een bedrag rond de goudprijs.

1 like

Denk je nu echt dat dit een originele Rolex is?

Verkopen voor sloop goud.

Niet lullig bedoelt, maar verzamelaars voor dit type horloges is op één hand te tellen. En die willen alleen goede exemplaren, wat dit niet is. Bij verkoop loont het erg om even uw huiswerk te doen:

1: kijk of u kunt achterhalen of er goud stempels in staan die tonen wat het gehalte is, en wat het gewicht is. Haal idealiter zelf de deksel, het uurwerk en het glas eruit zodat u kunt wegen
2: kijk wat die dag de goudprijs is. Dit is voor 24k goud. Vermenigvuldig met 0,750 voor 18k, of met 0,585 voor 14k
3: ga naar meerdere opkopers voor hun bod. Hier zitten grote verschillen in!
4: vraag ernaar dat de opkoper in uw bijzijn en op een manier dat u mee kunt kijken het goudgehalte vaststelt en het goud weegt
5: dan is het aan u om te onderhandelen. Tip: alles onder de 85% van de goudwaarde is een slecht bod

In tegendeel. Toen waren de horloges en productieprocessen veel eenvoudiger en dus ook makkelijker te imiteren.

In ieder geval succes ermee

1 like

Thanx.

1 like