Ik ben in het gedeelde bezit gekomen van oude Rolex.
Paar winkels hebben me laten weten dat hij niet origineel is en willen hem daarom niet in verkoop nemen. De wijzerplaat schijnt ongebruikelijk te zijn, misschien custom made?
Vermoedelijk komt het klokje uit de jaren 40 en is het een Oyster Perpetual (ook vermoedelijk), kast en band zijn van rood goud. Kroon en achterkant lijken me rvs en misschien later aangebracht.
Klokje loopt nog prima.
Is het een Rolex? En wat kan ik ermee?
Ik ben geen kenner. Maar bijna zeker dat dit fake is!
Dat zou best kunnen.
Ik sluit niet uit dat het wel degelijk een echte Rolex bubbleback is met een opnieuw opgemaakte wijzerplaat. Heb je een foto van de achterkant?
Betreft het model Rolex Oyster “ Bubbleback” uit de jaren 40.
Aan de hand van je foto’s zou ik er mijn geld niet op inzetten echter wil je graag een 100 procent zekerheidje hebben … je kan hem op echtheid laten controleren bij
&
voor circa €250,- dan gaat hij naar een horlogemaker die hem helemaal naloopt….
Ter aanvulling … kroon klopt inderdaad niet. Zie je in de kast goud stempels staan?
De wijzerplaat is in elk geval een rommeltje, en niet eens de oude her-opgemaakt lijkt me. Blinkend subregister klopt hier zeker niet.
Gedeelde smart.
Ben benieuwd wat voor uurwerk erin zit, maar op het eerste gezicht zou ik hem als heel erg nep beschouwen.
Maar hopelijk zit ik ernaast en is het gewoon een zeer slechte redial ![]()
Hij lijkt ook in de verste verte niet op de bubbleback hierboven.
Lokale juwelier bood €2000 vor de band, zonder de kast gewogen te hebben, dus er zal wel ergens een stempeltje staan.
AI laat weten 1941, Ref 3116, maar ja AI
Gezien de geschiedenis en het verhaal zou jaren 40 wel kunnen kloppen. Mogelijk is het klokje custom made/veranderd,
BBBBBRRRRRRRRRRRRRR
Wat betekent dit?
rillingen krijg ik ervan ![]()
Ik mis de stempels die je doorgaans bij Rolex ziet. Zoals aangegeven voor €250 via Schaap en Citroen weet je het zeker….
Als je mij zou vragen of het een echte Rolex is … dan zou ik zeggen: “nee”
Maar ja … ik heb er ook wel eens naast gezeten …
Ik zou hem laten controleren, misschien is er iemand op het forum bij je in de buurt die het gereedschap heeft om hem open te krijgen.
Zonder oordeel over het horloge, care to share? Ik ben iig wel benieuwd.
Komen hier vrij vaak oudere horloges op de site.
En de wijzerplaten zijn vaak net zo strak en scherp als hedendaagse producten.
Dit ziet eruit als vingerverf icm een leproos biafra patiëntje.
Gek misschien maar als je de foto van de achterkant ziet lijkt het kwalitatief een pak beter dan de voorkant.
Grote kans dat er toch een fatsoenlijk uurwerk inzit en alleen de plaat ooit verknald is…
Ohja en er zitten 2 verschillende stijl wijzers op zo te zien.
Pas als hij open is zal je meer weten. Overigens wel raar dat de locale juwelier niet even de achterkant open maakt maar wel interesse heeft in de band.
Ik hoop voor je dat het iets is maar heb er weinig vertrouwen in.
Succes.