Oude Seiko automatic

Hallo iedereen,

Mijn naam is Frederik, en ik ben nieuw op het forum.
Ik weet nog niet zoveel van horloges af, maar daar zal vast snel verandering in komen op dit mooie forum.

Ik heb een vraag over een Seiko die ik enkele jaren geleden van mijn vader heb gehad.
Het horloge is in 1979 gekocht.
Ik heb het glas een keer laten vervangen, waarna het horloge niet meer waterdicht was.
Hierdoor is er condens in gekomen, en is de wijzerplaat geoxideerd.
Ik weet dat het maar een simpel horloge is, maar voor mij heeft het veel waarde.
Zou dit op te knappen zijn, en wat zou dat ongeveer kosten?
Hier onder wat foto’s.



Welkom Frederik!
Een erg mooi horloge en de waarde is best nog wel redelijk hoor, zelfs ondanks die vlekken.
Wat onwijs frustrerend en eeuwig zonde dat iemand er een nieuw glaasje op zet en het daarna niet meer waterdicht is, dat hoort niet. Ik hoop niet dat Seiko dat zelf heeft gedaan want dat zou schandalig zijn.

Ik weet niet of er wat aan te doen is. Er is de “Morse methode” (lees deze fantastische post: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,55208,55208#msg-55208 maar ik weet niet 100% zeker of dat ook op dit soort vlekken werkt. Dus voordat je aan de slag gaat (dat raad ik je sowieso af met een horloge dat emotionele waarde heeft) zou ik eerst even afwachten of er nog wat meer reacties komen :smiley:

Hallo Frederik,

Welkom op het forum, mooie klok hoor. Met een Seiko kun je hier niet veel fout doen… :wink:

Vind je het heel erg dat er wat vlekken op de wijzerplaat zitten? Zelf heb ik hetzelfde op een Seiko uit 1970 maar dit doet geen afbreuk aan de klok.

Vrgr,

Vncnt

Ik zou hem wel een keer door een betrouwbare horlogemaker laten openmaken, want als de vochtigheid vlekken op de wijzerplaat kan maken, kan dat ook met het uurwerk gebeuren, en dat moet je natuurlijk vermijden.
En bij die gelegenheid kan er misschien meteen een nieuw goed passend glas in.

Succes en veel plezier met dit horloge

Mijn beste,

Van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum.
Een forum waar het horlogemerk ‘Seiko’ een grote schare enthousiaste bewonderaars heeft.

Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie weten te doorgronden.
Doch het advies betreffende de geoxideerde wijzerplaat laat ik graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Welkom Frederik!

Ik meen me te herinneren dat er iemand is die zich speciaal op Seiko reparaties heeft gericht. Wellicht kan je de zoekfunctie van dit forum proberen om dit terug te zoeken.

Groeten, Tom Vreeken.

welkom op dit forum zeker de moeite waard om te onderzoeken om de wijzerplaat op nieuw op telaten maken veel succes en veel horloge plezier hier op dit forum gr hans

Hoi Frederik,

Welkom om dit mooie forum. Over het opknappen kan ik niet veel bijdragen.
Van mij een vintage wel een tikje ‘gehavend’ mag zijn. Zelf zou ik dus wel voor poetsen, maar niet voor vervangen gaan. Maar dat is weer een kwestie van smaak :wink:

Groeten,

Martin

Iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Ik voel me al helemaal thuis hier.

Het glas is door een juwelier vervangen, dus niet door Seiko zelf.
Als de wijzerplaat niet schoon gemaakt kan vind ik dat niet zo erg.
Maar net wat Maurits zegt, er kan ook vocht in het uurwerk zitten.
Even zoeken naar een goede horlogemaker dus.

waar woon jij frederik gr hans

kreuzen1 Schreef:

waar woon jij frederik gr hans

Ik woon in Lelystad.

Welkom op dit forum! En wat een prachtige Seiko, klassieke eenvoud, daar houd ik van, en met een Seiko weet je dat het met de kwaliteit ook wel goed zit. Prachtig geschenk van je vader.

Helaas zitten er wat vlekken op de wijzerplaat maar dit is (dacht ik) wel te reinigen, hoe? Geen idee. :slight_smile: