Oude Seiko

Wie kan mij iets vertellen over deze Seiko?
Ben nog een groentje en heb hier al veel info kunnen vinden maar deze nog niet gezien.

Volgens mij een dameshorloge met een 2a22 quartz uurwerkje. Dat er niet veel over te vinden is, wil niet zeggen dat deze dan zeldzaam (lees kostbaar) is. Er is geen grote markt voor dameshorloges en ik heb de indruk dat veel horlogeliefhebber zich vooral richten op mechanische uurwerken ipv quartz. Daarbij is het horloge niet geheel ongeschonden. Volgens mij kan je dan zelf de conclusie trekken.

Een 2a22 uurwerkje in een duikershorloge (speciaal voor de Japanse markt, is een ander verhaal. Maar dat is deze helaas niet.

Maarre… Leuk dat je het forum bezoekt. Het zou je sieren als je je eerst even voorstelt.

3 likes

Bedankt voor je reactie, die 22a2 ,maken het inderdaad verwarrend!
Ik wil er gewoon een nieuw bandje om doen en gaan dragen dus ben niet aan het schatgraven :slight_smile:
De vintage look vind ik juist heel gaaf en ik zou het leuk vinden om er “iets” over te kunnen vertellen.
Ik heb inmiddels Seiko zelf ook gemaild…geen idee of dat iets oplevert… mocht dat het geval zijn dat laat ik het weten.

Aan de hand van het serienummer zou het horloge van 1994 (4) augustus (8) kunnen zijn. Is niet helemaal met zekerheid te zeggen, omdat het ook 2004 zou kunnen zijn. Helaas wordt alleen een jaartal genoemd, geen tientallen. Aangezien het 2a22 uurwerk voor het eerst midden 80 werd uitgebracht, gok ik op 1994.

Als je ’ m gaat dragen moet je ’ m wel na laten kijken. Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt alsof de glaspakking niet goed zit.

Er staat er trouwens een te koop op eBay:

Misschien heeft die aanbieder meer info over het horloge.

Kijk nou!
Informatie van Seiko :slight_smile:

Naar aanleiding van uw foto’s, kunnen wij u mededelen dat het horloge met modelnummer STC800J1 omstreeks augustus 1984 geproduceerd is. Over de exacte aankoopdatum kunnen wij uiteraard geen uitsluitsel geven. Deze kunt u alleen vinden op de aankoopbon. Wij hadden destijds een adviesverkoopprijs van € 267,73.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geĂŻnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
SEIKO NEDERLAND B.V.

1 like