Mijn overgrootopa, de opa van mijn vader, bezat vroeger een gouden zakhorloge.
Dit ging over op mijn opa toen hij overleed.
Mijn opa bewaarde dit altijd netjes in de kluis tot de tijd zou komen dat mijn vader het zou krijgen.
Helaas werd deze kluis bij een inbraak 10 jaar geleden gekraakt en werd het horloge meegenomen.
Een jaar of 7 geleden heeft mijn opa een zoekopdracht gegeven aan Rikkoert in Schoonhoven. Hij had polaroids van het horloge en als ze ooit nog eens zoiets tegen zouden komen…
Wat een prachtige gewaarwording!!
Dit horloge had al een indrukwekkende familiale geschiedenis achter zich,
en daar komt nu nog een episode van verbijstering, onmacht, vertrouwen en blijdschap bovenop!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Mooi verhaal! En deze firma mag dan toch wel in het rijtje van gewaardeerde handelaren, denk ik. Na zoveel jaar met dit resultaat aankomen. Bewonderenswaardig!
Ja, het is een juwelier met enerzijds een moderne winkel en anderzijds een winkel met veel oude sieraden en zilverwerk.
Dit horloge is uit een nalatenschap van iemand anders.
Frans53 Schreef:
Mooi dat de traditie voortgezet kan blijven met
dit prachtige horloge (tu)
Zeker een bijzonder verhaal en wat zal vooral je opa blij zijn dat hij dit erfstuk toch kan doorgeven. Zou het ook nog eens het echte (gestolen) zakhorloge kunnen zijn?
mijn eerste post op dit forum . Niet dat ik veel heb met zakhorloges , zo heb ik er maar eentje , maar dit is toch een sterk verhaal .
Moet je koesteren .
En zie nu wat er hier in de kast staat uit de erfenis van m’n opa :
(IK zal dan wel een pak ouder zijn dan jullie)
De wijzerplaat lijkt identiek , de verzetknop staat de andere kant .
Op de achterkant dezelfde tekening in een ander patroon .
Binnenin heeft deze een 15 rubis werk en de ketting was ook identiek als de vorige
maar die is tijdens de verdeling verdeeld . Dat gaat zo in een grote familie .
Gemaakt eind 1800 klopt ook met mijn berekening .