Oude Tissot met arabisch verleden

Onlangs kwam ik dit horloge tegen en ik vond hem direct leuk.

Horloges met logos van arabische leger eenheden op de wijzerplaat komen niet veel voor maar kende ik wel, dit zijn dan wel meestal horloges uit het hogere segment. Op een relatief eenvoudige Tissot had ik het nog niet eerder gezien.

Toen het horloge even later te koop kwam dus maar meteen toegeslagen want zoiets is erg zeldzaam en zeer leuk in een verzameling.

Na her en der informeren blijkt het logo te staan voor Saudi Air Defense College, ofwel het opleidingsinstituut voor militairen van de Saudi luchtafweer.

Het horloge is nog volledig origineel met originele kroon en band. Deze laatste is gelukkig ook op volle lengte waardoor ik hem ook nog kan dragen :slight_smile:

Afijn ik ben er blij mee(tu)

Leuk Marc. Ik kende wel de Iraakse Eterna die hier ook weleens voorbij is gekomen, maar zo’n Tissot heb ik nooit eerder gezien. Aparte aanwinst!

Leuk en bijzonder(tu). Proficiat!

Leuk klokje marc (tu)
Gefeliciteerd

nice!

Cool!.. hoe vind je zoiets… (tu)

Heel graaf Marc! (tu)

Als ik me niet vergis heb je nog militaire horloges? Niet? :slight_smile:

Groet, Glenn

Jaa, erg gaaf!!

Mooie klok!

Ja dat zijn de bekende relatiegeschenken meen ik , heb ze van eterna en longines ook al gezien. Grappig en zeker de moeite van het bewaren waard natuurlijk want het is toch een stukje midden oosten geschiedenis.

leuk zoiets met een mooi verhaal eraan…maakt het toch bijzonder