Oude wandklok uit een erfenis, met emotionele waarde. Wie kan hem repareren?

Ik heb van mijn opa en oma een wandklok gekregen uit de erfenis, de waarde zal gering zijn, ook omdat zij van een nogal normale, basic afkomst zijn, nooit enorm veel geld verdient hebben, altijd zuinig zijn geweest en volgens mij best een gelukkig leven hebben geleefd. De wandklok liep redelijk goed totdat ik een weekendje weg ben geweest zonder mijn vriendin, die heeft ondanks uitdrukkelijke aanwijzingen toch aan de touwtjes getrokken in mijn afwezigheid…

Hij valt uit, en de wijzers kloppen niet meer bij de uren… De slagen van de gong zelfs niet bij het uur… Iemand een tip in Zuid-Limburg voor een huisbezoek, of om hem weg te brengen? Uiteraard tegen betaling, geen vriendendienst!

Alvast hartelijk dank!

2 likes

Mooi ding hoor :+1:

1 like

Mocht ik het verkeerde subforum uitgekozen hebben, svp verplaatsen naar een andere, leesbaar op level 1.

In Wittem zit een klokkenmaker. Wel een bedrijf, geen forumlid

Hupperetz-Frissen F in Wittem

Horloges en klokken - reparatie en onderhoud

Partijerweg 41, 6286AK, Wittem

3 likes

En die is goed?

Pfoe… de horlogemaker hier vlakbij is een tovenaar met groot-werken zoals deze. Zou het wellicht op een uurtje geregeld hebben, onderhoud inclusief. Maar dat is in Gent, dus niet meteen bij de deur.

1 like

Dat weet ik niet, maar hij zit er al eeuwen en werkt nog steeds :wink:

3 likes

Timefix onder Alkmaar doet ook klokken. In Amsterdam nabij de Pieter Calland laan zit ook een goed adres. (weet de naam even niet)

1 like

Mooie klok! Jammer van je ex-vriendin.

5 likes

Voor het probleem met je klok heb ik geen adres in Zuid-Limburg, maar wel in Breda. Van deze hersteller heb ik al veel goede verhalen gehoord. Dus misschien na telefonisch contact een dagje Breda doen (op kosten van jouw vriendin natuurlijk)?

En voor het probleem met je niet-luisterende vriendin kun je hier eens een sessie inplannen.

Succes!

2 likes

Chris Schouten in Mierlo. Of van den Aker in Helmond. Even vooraf bellen want volgens mij is het druk.

1 like

“Vadertje tijd” in Nieuwegein. Niet echt in de buurt van Zuid-Limburg, maar ik weet uit eigen ervaring dat hij goed werk levert. Heb er begin dit jaar een kapotte veer in onze ongeveer 100 jaar oude regulateur-wandklok laten vervangen en die ook meteen helemaal schoon laten maken, en die loopt weer als een zonnetje.

1 like

Tip. Haal de slinger er af en kijk of hij zonder slinger wil lopen. Verschuif de klok licht als hij steeds, stopt totdat je een regelmatige tik hoort. Laat hem dan een tijdje zonder slinger lopen. 1 of 2 dagen. Dan slinger er weer aan bevestigen en kijken watie doet. Kan nl zijn dat bij het aantrekken van de gewichten klok iets uit het lood is geraakt.

1 like