
Ik was ooit al eens op een adres in Duitsland beland, maar dan moest je de wijzerplaat apart naar hen opsturen.
Daar ben ik niet zo voor te vinden… Zie mijzelf niet het horloge demonteren en bespreek zoiets toch liever f2f. 
Ik hou het horloge liever.
Toevallig Causemann? Da’s wel zo’n beetje de beste, ALS je een heropgemaakte plaat wilt. Maar het gaat niet goedkoop zijn. Doe eerst eens een foto! 
Inderdaad, die was het! 
Maar ik zie mezelf dus niet het horloge tot op de wijzerplaat open doen.
Heb ref. opgezocht en het is exact deze:
Dial is Engels.
Wijzerplaat in het Nederlands.
Zo te zien een 5xx serie automaat.
Daar is veel voor te vinden op de baai.
Nu pogen het nummer in de kastbodem te achterhalen.
Daarmee en met google is veelal te vinden hoe het hoort te zijn.
Dan is het zoeken, zoeken, zoeken…
Wow. Dat gaat een klus worden. De “12” - indexen zitten ook niet perfect uitgelijnd, de ene hoger dan de ander. Je kunt ook accepteren wat je hebt en 'm gewoon gaan dragen.
Uurwerk een keertje laten servicen is geen slecht plan als je geen historie weet.
Hier een kaartje van horlogemakers, zowel prof, semi-prof en ex-prof
, van voornamelijk Nederland maar ook enkele in België.
In dat geval echt overnieuw laten doen, Causemann lijkt de beste optie. Ik wil de plaat wel verwijderen voor je en de set weer retour sturen, maar dat wordt een hele operatie want de plaat en wijzers moet ik ook weer terug monteren. Kijk even op het kaartje of je iemand vindt bij je in de buurt.
Ik kan wel meteen het uurwerk servicen mocht je niemand in Vlaanderen vinden.

Wat is daar de reden van? Sentimentele waarde?
In het deksel staat een met stift geschreven datum, 28-06-17. Ik vermoed dat dat laatste service is geweest.
Yes
Dan heb je vast ook een foto van het uurwerk! Ik ken ze goed hoor, maar voor een indruk allicht.
Ook mooi dat er een stift gebruikt is. Vroeger werd er vaak een datum en nog wat meer on-ontcijferbaars in het deksel gekrast. 
Bedankt voor de hulp! Heb ondertussen rond Gent 2 adressen gevonden, zal daar eerst eens luisteren.
Goed doorleefd uurwerkje, maar ik zie geen schokkende roest of vuil. Maar na 5 jaar zou ik dit wel meteen mee laten pakken.
Ik zie krassen en dolgedraaide schroeven.
Is dat van jaar in jaar uit periodiek onderhoud of meer het eenmalige werk van een prutser?
(Ik heb hier verder geen verstand van hoor, ik lees altijd mee om wat van te leren)
Welcome to the world of vintage! Ik zie hier niks geks en ik heb een paar dozijn van deze calibers gedaan. Veel horlogemakers zijn/waren nu eenmaal “snelsnelsnel” en dat vertaalt zich naar een woud van volstrekt onnodige krassen. Maar dat zie ik letterlijk altijd, behalve bij NOS-uurwerken.
Er staat nu een NOS-uurwerk in het blauwe deel, door mij geserviced. Nog zelden eerder zo’n krasvrij uurwerk gezien uit deze tijd (rond 1970).
Mijn streven is het altijd om er in elk geval geen enkele kras bij te laten komen. Of een schroef dolgedraaid is, kun je niet zien overigens.
Oh oke, dankjewel voor je uitgebreide antwoord 
Weer wat geleerd. Ik bedoelde trouwens niet het schroefdraad maar beschadigde sleuven van de schroefjes.
Je zou anders eens contact kunnen opnemen met Raymond Meeus in Antwerpen.
Doet aan wijzerplaat herstellen
En de kroon ziet er ook wat gaar uit, misschien die ook gelijk mee pakken?