Oude wijzerplaat herstellen België

Ik heb een tijdje geleden een vintage Omega Seamaster gekocht (leeftijd: jaren '60). Er is door de vorige eigenaar behoorlijk stevig geknoeid met de dial, en die wil ik nu terug netjes krijgen. Het gaat er voor mij niet om de dial terug in originele staat te krijgen, want dat lijkt mij onmogelijk, maar in een mooie, nette, nieuwe uitvoering.
Kent er iemand een adres (bij voorkeur België, Oost-&West Vlaanderen) waar ik hiermee terecht kan?

Ik zou eerder op ebay zoeken naar soortgelijke platen.
Voor Omega is veel te vinden.

Een redial is het dan toch niet voor mij.

2 likes

Bedankt, lijkt mij eventueel ook een optie.
Waar moet ik op letten bij het zoeken naar zo een dial?
Ik zie het mezelf in dat geval wel niet zelf vervangen, dus dan wel nog op zoek naar een adres van iemand die mij hierbij kan helpen. :slight_smile:

Plaats even een foto van je horloge, liefst een paar en met hoge resolutie; ook achterzijde, en indien mogelijk het referentienummer (staat binnen in het deksel). Als je echt gaat zoeken naar die plaat (het is een mijnenveld hoor, vintage Omega) verplaats ik je advertentie desgewenst naar “Gezocht”. Ik kan dan ook de titel aanpassen. Of je maakt zelf een advertentie aan in het “Gezocht” deel, het meest lichtblauwe deel.

De makkelijkste, goedkoopste en dus ook imho beste optie is gewoon dat horloge te verkopen en een andere met goeie plaat te kopen.

1 like

Beetje vloeken misschien hier maar ik heb hier wel goede ervaringen mee:

https://www.almafindings.nl/wijzerplaatopmaak

1 like

Ik heb een vermoeden dat het om een zgn 'franken’horloge gaat. Zoals je zelf zegt, het is een mijnenveld en was een van de eerste horloges die ik gekocht heb. Ik zal eens kijken of ik een ref. kan vinden, maar misschien brengt het niet veel op.

1 like

Kun je als particulier niet terecht.

:point_up_2:

1 like

Ik was ooit al eens op een adres in Duitsland beland, maar dan moest je de wijzerplaat apart naar hen opsturen.
Daar ben ik niet zo voor te vinden… Zie mijzelf niet het horloge demonteren en bespreek zoiets toch liever f2f. :slight_smile:

1 like

Ik hou het horloge liever.

Toevallig Causemann? Da’s wel zo’n beetje de beste, ALS je een heropgemaakte plaat wilt. Maar het gaat niet goedkoop zijn. Doe eerst eens een foto! :camera_flash:

Inderdaad, die was het! :slight_smile:
Maar ik zie mezelf dus niet het horloge tot op de wijzerplaat open doen.

Heb ref. opgezocht en het is exact deze:

Dial is Engels.
Wijzerplaat in het Nederlands.

2 likes

Zoals je ziet is de wijzerplaat op een nogal ‘ahum’ amateuristische manier gerestaureerd…

3 likes

Zo te zien een 5xx serie automaat.
Daar is veel voor te vinden op de baai.

Nu pogen het nummer in de kastbodem te achterhalen.
Daarmee en met google is veelal te vinden hoe het hoort te zijn.

Dan is het zoeken, zoeken, zoeken…

1 like

562 serie
14763 op achterkant deksel.

1 like

Wow. Dat gaat een klus worden. De “12” - indexen zitten ook niet perfect uitgelijnd, de ene hoger dan de ander. Je kunt ook accepteren wat je hebt en 'm gewoon gaan dragen.

Uurwerk een keertje laten servicen is geen slecht plan als je geen historie weet.

Hier een kaartje van horlogemakers, zowel prof, semi-prof en ex-prof :innocent:, van voornamelijk Nederland maar ook enkele in België.

Inderdaad, erg slordig en erg jammer, want verder vind ik het een zeer leuk horloge. Maar ik draag het niet omwille van deze mislukte wijzerplaat. Daar wil ik nu verandering in brengen. :slight_smile:

In dat geval echt overnieuw laten doen, Causemann lijkt de beste optie. Ik wil de plaat wel verwijderen voor je en de set weer retour sturen, maar dat wordt een hele operatie want de plaat en wijzers moet ik ook weer terug monteren. Kijk even op het kaartje of je iemand vindt bij je in de buurt.

Ik kan wel meteen het uurwerk servicen mocht je niemand in Vlaanderen vinden. :wink: :innocent:

1 like