Wat is daar de reden van? Sentimentele waarde?
In het deksel staat een met stift geschreven datum, 28-06-17. Ik vermoed dat dat laatste service is geweest.
Yes
Dan heb je vast ook een foto van het uurwerk! Ik ken ze goed hoor, maar voor een indruk allicht.
Ook mooi dat er een stift gebruikt is. Vroeger werd er vaak een datum en nog wat meer on-ontcijferbaars in het deksel gekrast.
Bedankt voor de hulp! Heb ondertussen rond Gent 2 adressen gevonden, zal daar eerst eens luisteren.
Goed doorleefd uurwerkje, maar ik zie geen schokkende roest of vuil. Maar na 5 jaar zou ik dit wel meteen mee laten pakken.
Bedankt voor de tips. De herstelling van de wijzerplaat zal ik dan waarschijnlijk apart moeten doen van het onderhoud. En in het buitenland
Ik zie krassen en dolgedraaide schroeven.
Is dat van jaar in jaar uit periodiek onderhoud of meer het eenmalige werk van een prutser?
(Ik heb hier verder geen verstand van hoor, ik lees altijd mee om wat van te leren)
Welcome to the world of vintage! Ik zie hier niks geks en ik heb een paar dozijn van deze calibers gedaan. Veel horlogemakers zijn/waren nu eenmaal “snelsnelsnel” en dat vertaalt zich naar een woud van volstrekt onnodige krassen. Maar dat zie ik letterlijk altijd, behalve bij NOS-uurwerken.
Er staat nu een NOS-uurwerk in het blauwe deel, door mij geserviced. Nog zelden eerder zo’n krasvrij uurwerk gezien uit deze tijd (rond 1970).
Mijn streven is het altijd om er in elk geval geen enkele kras bij te laten komen. Of een schroef dolgedraaid is, kun je niet zien overigens.
Oh oke, dankjewel voor je uitgebreide antwoord
Weer wat geleerd. Ik bedoelde trouwens niet het schroefdraad maar beschadigde sleuven van de schroefjes.
Je zou anders eens contact kunnen opnemen met Raymond Meeus in Antwerpen.
Doet aan wijzerplaat herstellen
En de kroon ziet er ook wat gaar uit, misschien die ook gelijk mee pakken?