oude zakhorloges

weet misschien hier iemand op het forum,
mensen die in zakhorloges handelen/kopen,
alvast bedankt,
gr leon

als je wist dan je weet als je niet weet is ook geen probleem doe maar gewoon als de rest

2 likes

begrijp je even niet

Neem het hem niet kwalijk, maar dat doen de meeste niet hier. Waarom denk je dat hij zo heet (:shushing_face::crazy_face:)
image

2 likes

@gekkehuus misschien. (Met dit @ tekentje krijgt hij een seintje)

2 likes

oke bedankt :+1::+1:

1 like

Wat is precies jouw bedoeling, kopen of verkopen?
Of alleen informatie.

Als je deze zin nu terug leest, en aanvult met alle missende woorden. Dan kunnen we begrijpen wat je nou wilt zeggen, of misschien wilt vragen?

Ik snap er ook niks van. Denk beetje heel erg koekoek

mijn vraag was ,
is er iemand op dit forum die ze inkoopt,
heb er verschillende uit de verzameling van mijn vader,
mijn vader is 7 jaar geleden overleden,
en mijn moeder wou het steeds niet verkopen,
nu is afgelopen zaterdag mijn moeder overleden dus moeten we haar huis gaan leeghalen,
dus zo doende mijn vraag,
alvast bedankt,
gr leon

2 likes

Hoi Leon,

Ik had je vraag in ieder geval wél begrepen.

De markt voor zakhorloges is heel slecht. Je zult hier zeker mensen vinden die ze te koop hebben- zoals ik b.v. ook- maar mensen die ze in willen kopen zal je niet gemakkelijk vinden hier. Of het moeten hele bijzondere exemplaren zijn tegen hele scherpe prijzen. :slightly_smiling_face:

Succes!

1 like

Hi ,
Deze 2 heb ik,
En dan nog andere maar die gaan ik volgende week uitzoeken,

,
moeten ook schoongemaakt worden,
mij ouders hadden een speciaal kastje voor die zakhorloges…

1 like

Ik heb het even naar een andere categorie verplaatst. Dan kan je ongegeneerd vragen wat ze waard zijn en foto’s plaatsen. Misschien komt er wel een koper langs. In ieder geval weet je dan wat ze waard zijn.

@koen was toch de zakhorlogeman?

2 likes

Ik zou voor eventuele waarde even @koen consulteren. Hij heeft er veel ervaring mee en ik weer goede ervaring met hem. :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

dank jullie wel:+1::+1:

1 like

Goedemiddag,

Over de bovenstaande twee horloges kan ik het volgende vertellen.

  • de chronometer is Zwitsers en gemaakt omstreeks 1900-1920. Kast lijkt onedel, emaille wijzerplaat is zwaar beschadigd, de marktwaarde is ongeveer 20 euro.

  • de tweede is een Snek Spillegang uit Frankrijk, omstreeks 1800. De kast is wel van zilver en naast de tijd geeft het ook de datum aan. De wijzerplaat heeft enkel barstjes en de minutenwijzer is niet origineel. De marktwaarde hiervan is ongeveer 300-400 euro.

Mocht je meer horloges hebben kan je altijd een prive-berichtje sturen via het forum. Mochten het er echt veel zijn dan kan je ook een keertje in Tilburg langskomen met de horloges.

Met vriendelijke groet,
Koen

5 likes