Oudejaarsavond, mijn horloge loopt op de seconde gelijk.

The man who invented autocorrect died yesterday. May he restaurant in peace.

afbeelding

On that bombshell. Iedereen met een iPhone heeft een vriend die Nasr heet. :joy:

4 likes

Ik kan mij de laatste keer dat ik dronken ben geweest ook niet herinneren! :wink:

1 like

Oh en hoe bevalt dat🙃
Voor mij zelf geldt het ook hoor.
Laatste jaren eerst maar nuchter blijven tot het laatste schaapje thuis is.

Koop een seiko Astron en je hoeft nergens naar om te kijken en vast proost op het nieuwe horloge jaar

1 like

Nee, als ik dat zou willen doe ik mijn radio cotrolled Citizen wel om.
Toen ik ongeveer een goed jaartje terug met de mechanische horloges begon wilde ik nog wel dat ze erg nauwkeurig zouden lopen. Maar nu weet en accepteer ik dat er wat afwijking in kan zitten.

Als ik ze op tijd zet doe ik dat ook niet eens meer op de seconde en bij nieuwe horloges doe ik dat wel een paar keer om eventuele afwijking te zien. En meestal zet ik ze ietsje voor. Achterlopen vind ik vervelend.

Maar mijn CW en Steinhart lopen zo uit de doos erg netjes hoor.

1 like

Op de seconden gelijk op oudjaar doe ik ook niet. Dit jaar zal ik waarschijnlijk eerder aan 2019 beginnen doordat mijn automaten wat vooruit lopen.

Met oudjaar vorig jaar had ik niet eens automatische horloges, ik had niet zoveel meer op met quartz horloges omdat ik die meer zie als werkers die alleen mij de tijd moeten laten zien en niets anders dan dat.

Autocorrect uit b*tches :sunglasses:

1 like

Ver genoeg om daar op dat moment niet meer aan te beginnen :cocktail:

Beetje zoals de overgang van zomeruur naar winteruur: dat juist stellen kan altijd de volgende ochtend :wink:

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je ergens op oudjaarsdag je horloge gelijk zet men een voor jouw geldende exacte tijdsbron en dan precies om 00.00 uur even kijkt. Althans dat maak ik op uit de tekst. Deze laatste minuten van het oude jaar komt bij mij steevast het afgelopen jaar in vogelvlucht voorbij en wordt ik daar meestal ietwat snotterig van. De eerste minuten van t nieuwe jaar geven wij elkaar de beste wensen en wordt degene die dat nodig heeft geknuffeld en getroost. Het komt, als horlogeliefhebber, totaal niet in mij op om op mijn uurwerk te kijken. Het interesseerd mij, zeker op dat moment, totaal niet of mijn horloge precies gelijk loopt of niet.
Ieder zijn ding zal maar zegge?

3 likes

Ik ben ( inmiddels ‘ook’ ) een liefhebber van quartz horloges. Ik regel ze allemaal af op een goede timer en dat geeft in de beste uurwerkjes een gemiddelde afwijking van ongeveer 1 seconde per maand inclusief de variaties in temperatuur

Maar dit heb ik nog nooit gedaan :slight_smile: Dit jaar wel :wink:

1 like

Oudejaarsavond?
Volgens mij loopt jouw kalender niet eens gelijk, ha.