Oudejaarsavond, mijn horloge loopt op de seconde gelijk.

Oudejaarsavond zorg ik altijd dat mijn horloge op de seconde gelijk loopt. Hebben jullie dat ook?
Of zijn we dan al zo ver heen dat we de tijd voorbij zijn​:blush::clinking_glasses::cocktail:

3 likes

Meestal heb ik de tv wel aanstaan met de aftellende klok erop. Want ik kan wel goed zitten met mijn horloge maar als de rest 10 seconden later is dan sla ik alsnog een flater :thinking:

2 likes

Oh zeker weten, maar niet alleen dan hoor… het horloge dat die dag om gaat zet ik altijd op de seconde gelijk. Behalve Quartz, die laat ik wat langer lopen voordat ik ze eens bijstel.

Ik heb nu nog 4 radiocontrolled klokken hier in huis, dus het is vrij heftig gesteld met mij…:nerd_face::laughing:

5 likes

en de rest van het jaar dan?

Lol. Een fanaat

Gelukkig heb je er nog even de tijd voor.

1 like

Zullen we het eerst over pepernoten en de kerstboom hebben?

3 likes

Alleen jammer dat het om 24.00 uur niet exact nieuwjaar is…

Met wat gelijk loopt? Je andere horloge, de kerkklok, de wekkerradio, klokkie in je auto…waarmee…:roll_eyes:

Ik houd mij aan de dcf77 signalen, lijkt mij accuraat genoeg…

1 like

Hehehe… Ik heb met die GS quartz echt het meest accurate horloge in huis wat ik ooit heb gehad. Bij het gelijk zetten liep hij een paar seconden voor, stuk of vier, vijf. Bij de overgang naar wintertijd is hij drie seconden achter geraakt omdat ik te lui was om een hele minuut te wachten.

Ik kan mij verheugen in een horloge wat op oudjaars-avond diezelfde seconden achter zal lopen, zo accuraat is ie.

Wel heb ik me laten vertellen dat ik daarmee consistent dichter bij de zonnetijd leef. :+1:

0.005 seconde afwijking wanneer je het ontvangt, compenseer je daar ook voor dan? Wan ik zou er niet mee kunnen leven. :slight_smile:

1 like

Heb nooit een horloge om met oud en nieuw
Sowieso nooit als ik van te voren weet dat ik (te)veel ga drinken.

wow… serieus…

1 like

Grappig. Ik kan mij niet heugen op oud en nieuw dronken te zijn geweest.

Met uitzondering van twee avonden in Vegas (één per jaar) is het de afgelopen drie, vier jaar niet meer voorgekomen. Ik word te oud voor die shizzle.

Vroegah kon ik tot 0400 pimpelen om 0700 weer fris in de slagerij te staan, op zaterdag. Nu moet daar een week van ellende tussen zitten die het me niet meer waard is.

3 likes

:thinking:
Gisteravond wel gedronken?

2 likes

Nee. Damn you, Autocorrect.

funny-picture-best-dad

Ik moet gewoon niet willen posten als ik op de WC zit, broek op de enkeltjes, met een tablet. Dat ding is van Lenovo, en ik kan iedereen aanraden geen Lenovo te kopen als ze veel swipen. Wat 'n kutding.

3 likes

The guy who invented autocorrect should burn in hello.

3 likes

Heb een yoga tab 3 plus. Geniaal ding voor media consumptie (kan in alle standjes en heeft een uithoudingsvermogen waar je U tegen zegt), niet voor creatie.

Sony is nog het beste met multi-taal swipe keyboards, maar doet u mij maar een PC.