Ouderdom en tekens zakuurwerk herenmodel

Beste

Uit een erfenis hebben we 2 zakuurwerken waarvan 1 normaal formaat ik veronderstel herenmodel.

Ze komen van de ouders van een nonkel.
Heeft iemand een idee waar deze gemaakt werden, het materiaal en de periode.
Graag indien mogelijk een uitleg over de stempels.
Ik veronderstel dat het teken bovenaan op een jaartal duidt, maar vind die aanduiding nergens terug.
Ze werken alle 2 (tikken in alle geval) of ze juist lopen weet ik niet.
Hoe kan ik het uur juist zetten?

Het herenmodel .

Cylindergang uurwerk, stempels kun je zelf op-googelen, wijzers verzetten door het palletje naast de kroon in te drukken en aan de kroon te draaien. Zelf nog niet geprobeerd…?

Beste,

Om het uur juist te zetten moet je het kleine knopje naast de kroon ingedrukt houden en dan kan je met de kroon het juiste uur instellen…
dat is het enige waarmee ik u kan helpen, volgens mij heeft het horloge ooit wel een servicebeurt gehad, dat zie je aan de in het deksel gekraste codes die horlogemakers gebruiken.

Groetjes Luce

800 is iig zilver.

De driehoekige stempel boven 0,800 is een Zwitsers stempel voor zilver.
Als ik het goed zie is de stempel onder 0,800 dezelfde
Hier het origineel, zoek naar Auerhahn

https://watch-wiki.org/index.php?title=Kontrollstempel

Daaruit blijkt dat je horloge van na 1882 is (omdat toen deze stempel pas ingevoerd werd)

Je hebt geluk, de wijzerplaat ziet er nog keurig uit, dat is niet vaak het geval.
Je hebt pech, dat het een cylinderwerk is. Die zijn niet makkelijk om af te stellen.
Een goede(!) zilversmid kan misschien het deksel weer in orde maken en aan de kast bevestigen.

Als je een foto van het werk kunt tonen kunnen we je misschien nog verder helpen.

bedankt voor de info. Neen de combinatie van de 2 nog niet geporbeerd.

ik heb ze deze morgen om 8.00 juist gezet en nu (13.10) staat ze nog goed. ze loopt volgens mij dus juist.