Oudje uit elkaar trekken op zondagavond

Ik zal in het vervolg wachten tot u uw visie heeft gegeven.

1 like

Mooie schone werkplek, daar hou ik ook wel van :slight_smile:

1 like

Wel, Kay, ik heb het dus gemaakt.
Maar achteraf had ik wel spijt dat ik het gemaakt heb.
Ik had gedurende de clinic aan jou moeten vragen wat nu het probleem was, zodat je zelf leert kijken hoe en wat en wat er nu exact aan de hand was waarom dat ding niet wilde lopen.
Dus heb ik dat niet gedaan en heb je aldus niets geleerd, mijn fout, slechte leermeester.
Maar ik zal je op de clinic uitleggen waar het probleem zat en hoe dat opgelost moest worden.
Het was op zich een klein ding met grote gevolgen, maar als je niet goed kijkt, dan kom je het dus nooit te weten.
Ik zie je morgen wel weer.

1 like

Ik ben heel benieuwd!

Dank je wel en tot morgen, dan gaan we het erover hebben!

Dat is helemaal niet nodig.
Zolang de adviezen correct zijn en je bent sneller dan het geluid, is daar niets mis mee.
Ik roep ook altijd maar wat.
dixi

1 like

Ben best een man van de wereld maar ik moest het opzoeken. Voor al die mannen die niet weten wat dat is: Het is een ander woord voor “pittig kort kapsel”.

Oprecht sorry voor de offtopics, moet je maar een goede titel voor je draad schrijven :yum: Post vooral meer over de progressie met het zakhorloge! :+1:

1 like

Voor die mannen, welkom in 2010. Je bent er bijna.

4 likes

Sure :wink:

@Hieronimus, kan je even aangeven wat je hiermee bedoeld?

:joy:

Ik weet niet goed wat je niet begrijpt maar zal het even heel triviaal, letterlijk en saai verduidelijken:

Ik maakte een offtopic en voor in elk geval sommigen misschien toch grappige en voor anderen misschien niet grappige post over het handavinci’s “pixie cut woman”.
In een poging mij tegelijk een beetje te excuseren voor de offtopic post in een serieuze draad sloot ik af met het uitspreken van de wens meer over het zakhorloge te mogen lezen. (Ik streef mijn bijdragen naar een verhouding 90 Ă  95% serieus tegen 5 Ă  10% melige jolijt op dit forum. :slight_smile: )

Dus, met:
Post vooral meer over de progressie met het zakhorloge
bedoel ik:
Maar vertel vooral meer over je wederwaardigheden en voortgang met het zakhorloge.
Omdat ik het oprecht interessant vind om over te lezen.

Misschien ten overvloede, maar omdat ik echt niet begrijp waar je vraag vandaan komt:
Ik heb je meermalen zien botsen met anderen op dit forum, waar dat mijns inziens vaak geheel aan interpretatiefouten lag, en absoluut niet aan intenties (noch van jou noch van de ander). Jammer en onnodig. Vandaar: vraag vooral altijd even om uitleg als je helemaal begrijpt hoe iets bedoeld word. Ik waardeer je zeer als forumlid en ik zou zelf niet met je willen brouilleren vanwege verkeerd lezen/schrijven. :slightly_smiling_face:

Wow, dat is een heel verhaal. Ik was in feite geĂŻnteresseerd in jouw uitspraak Post vooral meer over de progressie met het zakhorloge!
De aanleiding en reden was de voorgaande discussie over het horloge van forumlid @kaydw

Ik dacht dat het daarop was bedoeld. Maar even goede vrienden hoor, een misverstandje.
Het ging met name over een uurwerk van een zakhorloge wat ik heb gebruikt in een clinic.
Bij de montage door kay is kennelijk iets niet goed gegaan waardoor het niet meer functioneerde.
Ik heb dat gerepareerd. In feite had ik dat niet moeten doen, maar Kay er zelf naar moeten laten kijken en de oplossing zelf moeten laten vinden, immers ik geef die clinics niet voor de kat zijn … maar om er wat van op te steken.
Je begrijpt de vraagstelling, mogelijk was je eventueel ook geĂŻnteresseerd om ook te weten hoe dat was afgelopen.
Misverstand opgelost neem ik aan?
dixi

Niet op die post bedoeld, gewoon “in de draad” bedoeld.

Niets aan de hand :slight_smile:

Als dit jouw kernzin/trigger was…:

… dan had ik het daar dus niet over. (En al helemaal geen oordeel over). Mijn opmerking was “terug naar de actualiteit van het horloge” en ik begreep niet wat daar niet duidelijk aan was.

Nu houden we op met metacommuniceren :smile:

Ja helemaal mee eens.
Ik ben anders wel nieuwsgierig naar jouw interesse en keuze voor horloges.
Heb je interesse in zakhorloges of polshorloges en vintage en/of anders soort.
groet,
vinwat

1 like

Oh ik vind heel veel interessant (en dat is overigens niet hetzelfde als alles mooi vinden, integendeel). De clinics zijn voor mij helaas nogal ver weg, en je moet ook nog maar de tijd hebben, maar het lijkt me wel eens leuk om ook wat te gaan (leren) sleutelen, en dan zijn zakhorloges een mooi startpunt. Ik ga denk ik niet de behoefte krijgen om een uitgebreide verzameling zakhorloges aan te leggen. Het is gewoon leuk te zien dat er een aantal mensen beginnen te werken aan horloges. “Voor de heb” zijn polshorloges dus meer mijn ding, zowel nieuw als vintage.

1 like

Wel, zo is het bij mij dus ook begonnen. Het houdt niet op. En dat is foute boel.
Maar je bent van de straat en dat is tegenwoordig al heel wat.

1 like

Gisteren bij de clinic maar eens bekeken wat @PeterLC tegen mij zei over het randje wat eraf moest.

VoilĂĄ

En toen de rest:

Daarna moest ik weer aan mijn homemade fliegertje wat dingen doen, dus de spulletjes weer in de bak gedaan.

1 like

Wat een prĂĄchtig horloge :smile:

1 like

We komen er wel! :wink: Heeft in elk geval de luchtvaartmaatschappij op het deksel overleefd… :smile:

2 likes

@Vinwat. Hoe je denkt, hoe je schrijft, hoe je praat, hoe je met ons omgaat ( “zal ik jou eens aan je oren trekken”). Die heerlijke gewone manier van doen in combinatie met een enorm vakmanschap. Je bent een man naar mijn hart! Ben er van overtuigd dat ik namens al je pupillen spreek. Heel veel plezier in Bahasa Indonesia en ik hoop je snel weer de hand te kunnen schudden…!
IMG-20181128-WA0028

IMG-20181128-WA0029

4 likes