Oudste Longines van Nederland

2 likes

Daar heb je het weer. Eerst lezen dan toetsen. :wink:

1 like

Ik heb een Longines dameshorloge uit 1905… kan ik nu mijn koffers vast beginnen te pakken?

7 likes

Ik vind van wel, prettige reis gewenst. Alleen 1 klein nadeel: ik heb niets te verstellen. Hier niet thuis niet en op het werk ook niets :yum: misschien moeten we vals spelen. Heb je 1 idee gooi het in de groep.

1 like

Volgens mij 1933. Niet oud genoeg, wel leuk om ff te showen.

16 likes

Nou, ik denk dat je een goede kans maakt!

1 like

Je maakt zeker wel een goede kans!. 1905 …:smiley:

Longines zakhorloge uurwerk
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1383534626?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=social buttons, Nog niet gehoord van het reisje naar Zwitserland denkt ik

Ik had bijna een longines zakhorloge gekocht. Nummertje 1316 ooit gemaakt, maar helaas voor mijn neus voorbij gegaan op 25 dollar. HELAAS

2 likes

Deze week bijna gekocht, of aantal jaar geleden bijna gekocht?

Ik heb dat ook zo vaak gehad, maar de vraag blijft altijd tot hoever die andere koper door had willen gaan. Ik heb al heel wat items verkocht zien worden voor absurde bedragen…

1 like

deze week bijna gewonnen bij een online veiling. bod van 1300 gedaan, maar ging voor 1325. HELAASSSS

1 like

Vandaag bedacht ik mij dat ik ook zakhorloge met Longines uurwerk heb! :sweat_smile:

Toch maar ingestuurd, geprobeerd te dateren mbo zilveren hallmarks, maar niet zo snel gelukt.

Volgens mij serienummer 99468, eind 1890? Ik weet het niet!

9 likes

Edit: Uit 1874 volgens deze link (als serienummer klopt…)
https://watchestobuy.com/serialnumbers/longinesserial/

3 likes

Er zullen van de horloges tussen 1832 en 1874 ook nog wel wat in NL over zijn gebleven. Maar er moet ook maar net een eigenaar van iets ouders de actie van Broer onder ogen krijgen natuurlijk.

1 like

Sköp!
Nog een weekje in te zenden. Ben benieuwd wat voor horloge de oudste blijkt te zijn.

2 likes