Vandaag eens in Outlet Roermond de horlogewinkels bezocht. Geen uitputtende fotoserie van alle vitrines. Vraag me ook niet of “de 3512x” er lag Of whatever voor type. Maar gewoon even mijn indrukken van het aanbod en het intermenselijke contact met de winkelmensjes.
Hour Passion
Flink aanbod van verschillende merken zoals Citizen, Tissot en veel Rado. Leuke meiden die er niets vanaf wisten maar wel heel vriendelijk waren. Er wordt ook Chinees gesproken, iets wat overigens heel zinvol lijkt gelet op de bezoekers populatie. Helaas lag mijn Sintra diamonds XXL niet bij…
Seiko outlet
Ruime selectie van de Seiko winkeldochters. Geen Turtle of Marinemaster. Wel wat Astron en de onbekendere modellen. Lijkt op Rolex:“We weten nooit wat we binnenkrijgen en wat Schiedam ons opstuurt” . Wel een vrolijke verkoopster die mijn foute gouden Turtle wel mooi vond
Breitling
Zwijgzame dames. Ruim aanbod Breitling met m.i. forse kortingen bijv. Van 12K naar 9K en dergelijke. Ook bij de goedkopere modellen stevige korting.
Naast veel steentjes Chopard (zeer beperkt assortiment) en Frederique Constant. Iets ruimer gesorteerd. Korting lastig in te schatten , zeker bij Chopard waar de zeer incourante modellen lagen.
Zegt mij niet zoveel als horlogemerk. Wel ruim aanbod.
Op de terrasen erg veel Chinese medemensen met veel haast, eetgeluiden en luide Facetime telefoons €18,50 voor een pizza vind ik diefstal en € 28,00 voor een matige Chardonnay eigenlijk ook…
Ik was er onlangs en heb eigenlijk geen horloges gezien voor een echt scherpe prijs. Ik zag zelfs (o.a. FC en Seiko) duurder aangeboden dan in de winkel. En aanbiedingen bij de plaatselijke juweliers zijn in ieder geval voordeliger.
Misschien is er af- en toe een koopje dat aansluit op je behoefte, maar ik heb het nu in ieder geval niet gezien.
Toen ik er was ook busladingen met Chinezen die koopjes komen scoren.
De eerste stop is de Samsonite winkel om grote koffers te kopen waar ze al hun zooi in kunnen stoppen
Anderhalf jaar geleden ook geweest en was niet onder de indruk. Veel incourant spul, maar goed dat hoort wel bij outlet’s. Meest bijzondere waren 2 Rado’s bij Hour Passion van 120.000 voor 90.000 of zoiets. Per stuk wel te verstaan.
Ik vind dat soort ‘koopjesparadijzen’ ook wel iets heel treurigs hebben. Ik hoef er iig niet meer heen.