Ouwe reus

In het gezocht forum had ik een draadje gestart om voor een oud horloge een vervanging voor de toch wel echt smerige wijzerplaat te vinden.
Ik heb wel een paar aardige reacties gekregen, maar een wijzerplaat heb ik nog niet gevonden.
Maar aangezien ik niet weet welk model het is (in de bodem staat alleen het serienummer, wat toen wel vaker het geval was), stel ik de ouwe reus hier maar even voor.
Hopelijk weet iemand wat het is. En dan kan ik wat gerichter zoeken.

Overigens, in “Voyage à travers le temps” staat ie niet. En op het Ω vintage forum vind ik ook niets. En op google heb ik ook al gezocht naar afbeeldingen met 30T2.

We hebben hier:
Een ouwe (ca 1943) stalen Omega met een doorsnee van ca. 37 mm (in die tijd een reus) en een lengte van lugtip tot lugtip van 44 mm. Ruimte tussen de lugs is 18 mm.

Zoals je ziet heeft de wijzerplaat een beetje teveel patina, vandaar dat ik een vervanging zoek. Dan is het horloge weer draagbaar en de oude plaat kan ik keurig in een zakje bewaren voor als een opvolger hem weer wil monteren.

De bodem is relatief klein voor de kast, maar dat kan niet anders door de vorm van de lugs

Aan de binnenkant van de bodem, het serienummer, iets in de 10 miljoen

Het werk, wat Marco Richon een tractor noemt, nl. een 30T2 met een serienummer in de 9 miljoen.

De kast is trouwens driedelig, hieronder de foto zonder de lunette met het defekte glas.

Wie het weet mag het zeggen.

1 like

Ik kan je niet verder helpen.
Die wijzers zijn prachtig!

Succes met je zoektocht.

Voor de leuk nog dit:
In dezelfde la ligt nog deze Charles Nicolet uit dezelfde tijd met dezelfde wijzers (maar met een AS 1123) en met 35 mm diameter dus niet veel kleiner

Volgens mij zijn de wijzers niet origineel voor Omega, op ebay staan wel wat wijzerplaten onder de zoekopdracht 30T2 dial. Zelf zou ik de raad van André opvolgen, voorzichtig een beetje schoon (laten) maken, nieuw glas en gewoon dragen…

Succes!

Heb ook wat 30T2’s met niet al te mooie dials maar dat hoort er gewoon bij gezien de leeftijd, je houdt ervan of niet :wink:

Idee?

https://www.horlogereparaties.nl/wijzerplaat.htm

Ik heb al vaker Omega horloges gezien met deze wijzers en hier staat er eentje in een oude catalogus.

Deze verkoper heeft twee wijzerplaten, eentje van 26mm en de ander 33mm, niet zo mooi maar misschien is dat wat.
http://www.ebay.nl/itm/ALTES-OMEGA-ARMBANDUHREN-ZIFFERBLATT-/381532549024?hash=item58d51cafa0

1 like

Van mij ook nog twee voorbeelden van Omega horloges uit die tijd met dat kaliber en zulke zulke wijzers (uit het boek voyage)

deze op blz. 139

en deze op blz. 141

@diashock dank voor de tip, maar helaas zijn ze te klein. De doorsnee moet 35 mm zijn. En de verkoper geeft bij de grotere van de twee niet aan voor welk kaliber het is. (Ik heb weleens iets bij hem gekocht en hij is niet erg kommunikatief)

@AstonMartin ik vrees, dat dat voor dit horloge te duur wordt, maar als allerlaatste mogelijkheid sluit ik het niet uit

Oké dat is duidelijk, was mij niet bekend van Omega heb er ook niet echt op gezocht…